In juli reizen we waarschijnlijk met onze drie kinderen (11, 9 en 2) naar Midden-Java en Bali. Heeft iemand tips voor wat rustige plekken in Bali? In het westen van Bali bijvoorbeeld. Zonder massatoerisme. Evenals betaalbare accommodaties met z’n vijven? Vooral sfeervol, eventueel met (klein) zwembad.
Yeh Gangga is heerlijk rustig. Dat ligt aan de westkust zo’n 8 kilometer van Tanah Lot.
In het dorpje zijn 3-4 hotels, en behalve in de hotels zijn er geen restaurants of overige faciliteiten voor toeristen. Wel zijn er voldoende warings en kun je 's middags met de locals op het strand gegrilde mais eten.
Alle hotels daar hebben een zwembad, je kan er een auto huren/tour boeken en er zijn routes voor mooie wandelingen in de omgeving. Als je een vroege vogel bent, is het leuk om te kijken hoe de locale vissers hun dagvangst binnenbrengen (rond 6.30). 's Middags wordt er veel gevist vanaf het strand.
Dankjewel Jenny, ik ga meteen kijken! Ik heb al aardig locaties en accommodaties gevonden (een hele zoektocht!) die in ieder geval niet midden in de toeristische plaatsen zijn. Als je nog meer tips hebt voor Bali: graag! Eventueel ook voor accommodaties rondom Yogyakarta. Ook hier willen we niet in Yogya zelf zitten maar lekker rustig!
In Yeh Gangga heb ik in Bali Wisata gezeten. Aardige mensen, goed ontbijt. Over de kwaliteit van het overige eten kan ik niks zinnigs zeggen, aangezien ik altijd in het dorp bij vrienden at.
Deze zomer verbleef ik (onder andere) in Nyoman Abing’s Homestay in Amed (net ten zuiden van Lipah). Ook heerlijk rustig, slechts twee huisjes. (Je kan echter niet met alle kinderen op een kamer, ik weet niet of jullie als ouders willen splitsen?) Hier is echter geen zwembad.
Ja hoor, ik heb wel tips. Kom maar op de koffie!:cheer:
Hi Dorine, laat maar weten wanneer die koffie klaar staat en geef ook maar eens je mobiele nummer door (via Gerben). Kan niet wachten op alle tips!