babyvoeding in Accra

Iemand ervaring of er gemakkelijk babyvoeding / Babypoeder, groentepap, fruitpap te verkrijgen is in Accra ?
Wat is prijs hiervoor, duur of goedkoper als hier.

Wat met pampers ?
Of moet ik gewoon alles voorzien en meenemen vanuit België ?

Groetjes

Hoi,
Pampers zijn volop verkrijgbaar en niet heel duur. Babyvoeding is wat lastiger. Ik heb op de Makola market in Accra potjes fruit e.d. gezien, vergelijkbare prijzen als in NL. Ook in de supermarkt in de Mall is babyvoeding (melk). Ik ben net terug, had voor mijn baby potjes uit NL meegenomen. tip: koop een goedkope staafmixer bij de HEMA en pureer zelf lekker vers fruit. succes.

1 like

Hallo

Wat abena zegt over luiers dat klopt die heb je overal. fruithapjes/ groentehapjes zijn er ook wel maar je moet wel goed zoeken. De supermakten in de Accramall hebben fruit/groetehapjes en ook Maxmart bij 37 ziekenhuis. De grote supermarkten waar best veel buitenlanders komen die hebben meestal alles. babymelk is er ook wel maar die komen uit China misschien vind uw kind dat niet lekker en mischien heeft u ook wel gehoord wat de chinezen hier in NL doen met onze babymelk.
De prijzen verschillen niet veel met NL/ Belgié.

Ik ben nu in Ghana voor 8 weken met een peuter van 22 maanden. Ik heb zelf 4 bussen babymelk en een aantal fruit/groete hapjes en luiers meegenomen van uit NL en de rest koop ik hier in Ghana. Mijn kind eten gewoon Ghanees eten zoals banko, fufu , tz, hij is half Ghanees. Misschien vind uw zoon/dochter het Ghanees eten ook wel lekker.

Nutrilon hebben ze in Shoprite in de Accra Mall.

Thx voor jullie adviezen. Het ziet er naar uit dat ik me dus niet teveel moet sleuren met pampers.

Ze neemt Nutrilon HA, dus ik ga die voor alle veiligheid vanuit België meenemen. (ik wil geen vergiftigde baby door Chinese melk te kopen :))
Babietje zal bijna 1 worden tegen dat we er aan komen, maar vrees dat die banku, kenkey en fufu nog wat te vroeg zijn. (al is het ook een half Ghaneesje)
(en ik ben persoonlijk ook geen echte fan van die brei)

Hardgekookt ei, mag ze eten en weet dat ze dat daar overal wel aan kraampjes verkopen en brood is ook al geen probleem.

Misschien als ik zacht fruit vind wat met een vork pletten. En groentepotjes voor alle veiligheid meenemen. Ik weet nog niet waar we juist gaan verblijven, West Legon of aan Kokobeach, dus heb geen idee hoever die zijn van de grote malls.

Hoe doen jullie dat met jullie kleine kindjes ivm malaria preventie enz. Mijn man krijgt binnenkort de opdracht om naar het tropisch instituut te gaan voor de nodige vaccinatie voor de kinderen, maar wat geven ze voor de kindjes tegen malaria ; siroop ?

Hoi,
Er is idd genoeg zacht fruit te vinden!
Voor malaria kreeg mijn kindje lariam; en kwart tablet per week. Ik plette het tussen twee lepels en dan met yoghurt bedekken, dat ging goed. Vanaf east legon of cocobeach is de accramall heel goed te bereiken. Daar kun je echt alles krijgen wat je maar zou wensen.

En vanaf west legon ook… bekijk het maar eens op google maps!

Hallo

@ Antwerpen U heeft gelijk Nutrilon hebben ze in de supermarkt in de Accramall ( Ik heb het vandaag ontdekt dat ze het daar hebben )

@ Hediye

Mijn zoontje heeft malaria pillen malarone junior, 1 tablet per dag Ik doe het ook in zijn yoghurt of pap.