B&b

Hallo,
Ik ben op zoek naar een leuke B&B in Split. Mag ook in de omgeving van Split zijn. Heeft er iemand tips? Ik vind het aanbod aan B&B’s op internet niet echt groot.
Bedankt.

Het principe B & B zie je niet al teveel in Kroatië. Veel Kroaten verhuren appartementen of kamers, maar dat is dan vrijwel altijd zonder ontbijt.

Zoek je een kamer in de stad dan kun je het makkelijkste even naar de haven gaan (waar de veerponten aankomen) en daar zul je zeer veel Kroaten vinden die een kamer in de aanbieding hebben.
Wel even flink afdingen, want zodra ze in de gaten hebben dat je een buitenlander bent gaan ze meteen voor de hoofdprijs en betaal je soms wel het viervoudige van wat het normaal gesproken zou moeten kosten.
In September zou je niet meer dan 150 - 200 Kuna per nacht moeten betalen voor een overnachting, alles wat ze meer vragen is afzetterij.
Je kunt ook op het internet zoeken, tik maar Sobe Split in en je krijgt een aantal websites waar een flink aantal aanbiedingen staan.

Ik zou me dus niet al te druk maken over het vinden van een plek, in September is vrijwel alles leeg. Wel op tijd gaan zoeken, want Kroaten gaan met de kippen op stok. Zou je om 8 uur 's avonds gaan zoeken dan sta je waarschijnlijk voor een dichte deur.
Heb je een auto dan kunje ook nog naar de Kastela’s rijden (er zijn er 7), oftewel vanaf het vliegveld richting Trogir rijden en dan kom je er vanzelf langs. Daar zijn ook genoeg appartementen te vinden, zul je altijd wel een plekje vinden.

Wij hebben verleden jaar een paar nachten geslapen in een klein huisje bij Trogir, niet veel bijzonders , maar gunstig gelegen:

http://www.adrialin.nl/vakantiepark-medena-trogir-dalmatiAT-kroatiAT_7067.html?acc=ferienanlage