B&B huren ipv kopen?

Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend zijn al een tijdje de optie aan het onderzoeken om te emigreren naar Spanje om daar een B&B te beginnen. (mijn vriend en/of ik zullen daarnaast ook ander werk gaan zoeken)
We beschikken over een eigen vermogen maar vinden dit op dit moment nog niet genoeg om een B&B te kopen. Graag zouden we eerst een bestaande B&B of villa huren voor bijv een jaar, mocht er een optie zijn om het pand na dat jaar te kopen dan zullen we dit doen.

Bij het zoeken op internet vinden we echter alleen B&B die te koop staan… Wie kan ons hiermee helpen? Makelaars? Goede website met huur-B&Bs?
Ik kan me misschien voorstellen dat wanneer B&B’s allang te koop staan, men eventueel bereid zou zijn om de B&B aan ons te verhuren?

Ik hoop dat iemand ons hier meer antwoorden kan geven.

Heel hartelijk dank!
Elize

Beste Elize
Ons B&B staat al ruim twee jaar te koop, maar ook wij willen verkopen. Het punt is dat als mensen willen remigreren ze weer geld nodig hebben om een nieuwe start te maken en dat veelal hun kapitaal in de B&B zit. Wij zijn wel inmiddels € 300.000 gezakt met de prijs en dus wordt de investring voor nieuwe eigenaars een stuk makkelijker rendabel te maken. Ook zijn we eventueel bereid om met een huis in Nederland te ruilen. Mocht je meer willen weten neem dan contact op www.casaoasis.es

waarom een B&B beginnen? Veel mensen hebben die droom, maar je kan er blijkbaar niet van eten, want de meesten gaan na 2-4 jaar weer terug naar hun ‘eigen’ land.

4 kamers verhuren voor gemiddeld 60 euro per nacht, bij een jaarlijkse bezetting van 50%, levert gewoon niet genoeg op om de hypotheek, electra, Seguridad Social, schoonmaak, promotie etc kosten te betalen. Dan komen de kosten van levensonderhoud, school voor de kids etc nog bij. En als je dan ook nog ergens in een verlaten dorp zit, dan zal de bezetting nog veel lager zijn.