Autoslaaptrein

wie heeft ervaring om met een autoslaaptrein naar spanje te gaan
[ zuid frankrijk ]
wat zijn de kosten daar van ??
hoelang is de reis??
wij gaan volgend jaar juli dus hoogseisoen

groetjes Maria

haast je naar het reisbureau!
Vanaf komend jaar rijdt er weer een Nederlandse autoslaaptrein.
de Belgen stoppen, en de Duitse zijn een stuk duurder.
Hoogseizoen retour zal tussen de 800 en 1200 euro kosten, afhankelijk van het aantal personen en de gekozen accommodatie aan boord.
Ik heb het 4x gedaan, het is best duur maar je bent super-uitgerust.
Vertrek meestal rond 1800 uur, aankomst tussen 08.00 en 09.00 uur

Hans ik heb meteen het reisburo gebeld maar ze krijgen de
brochure een dezer dagen binnen.
maar heb deze zelf aangevraagd.
hartstikke bedank voor deze tip
bij het reisburo zeiden ze dat dit vers van de pers is.

Groetjes Maria

daarom wist ik dit ook
maar eerlijk gezegd wist ik in juli al dat ze weer gingen rijden.

als je meer wilt weten mail me maar hoor

Autoslaaptrein in Duitsland duurder dan in Nederland?
Kijk dan maar is naar de onderstaande prijsopgave die ik heb gekregen

DB Autozug
Heenreis 09 juli
Düsseldorf - Narbonne
Terugreis 24 juli
Narbonne - Düsseldorf
2 x autoplaats 2 x € 471,00 retour
1 x 5 persoons prive compartiment € 679,00 retour
Ontbijt inclusief
Totaalprijs € 1621,00

Autoslaaptrein
Heenreis 09 juli
Den Bosch - Avignon
Terugreis 24 juli
Avignon - Den Bosch
1 x autoplaats + 1 x 6 persoons prive compartiment € 1498,00 retour
extra autoplaats € 754,00
diner en ontbijt inclusief
totaalprijs euro 2252,00

m.vr.gr.
Patrick

zijn ze goedkoper geworden
vorig jaar waren ze veel duurder, daarom heb ik het vorig jaar overgeslagen.

De autoslaaptrein is op zichzelf een geweldige manier om te reizen. Zeker in een privé-couchette heb je alle ruimte, er worden prima maaltijden geserveerd en de volgende morgen ben je op de bestemming aangekomen.

Wel een waarschuwing als je reist met Euro-Express Treincharter, omdat ik slechte ervaringen heb met deze organisatie.

Als je boekt, krijg je allerlei stukken thuis. Eén ding ontbreekt, en dat is een waarschuwing tegen ‘vliegroest’. Tijdens het rijden van een trein komen er kleine metaaldeeltjes vrij die zich vastzetten in de autolak. Als je de auto niet meteen na aankomst wast, ontstaan er heel kleine roestplekjes die uiteindelijk de laklaag van de auto aantasten. Wel handig als je het weet, omdat één waarschuwing ellende kan voorkomen.

Afijn, ik wist van niets. En heb dus mijn auto moeten laten herstellen.

Vervolgens heb ik medio september een brief gestuurd aan Euro-Express Treincharter. Medio november (twee maanden later!!!) kreeg ik een brief. Ik had me maar moeten verzekeren tegen transportschade en nu ik dat niet heb gedaan, is het mijn probleem.

Da’s natuurlijk de wereld op zijn kop. Juridisch onjuist en bovendien klantonvriendelijk. Eén kleine waarschuwing had volstaan. En het is natuurlijk te gek voor woorden dat je je moet verzekeren omdat je reist met een organisatie die zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen.

Kortom, een geweldige reis. Maar de organisatie is arrogant en klant-onvriendelijk.

Dit jaar met AST naar Allessandria gereisd. Auto op trein plaatsen gaat makkelijk - later er af idem dito. Met zijn 4-en een eigen coupe. Eten in een doosje, maar viel ons eerlijk gezegd alleszins mee. Ook ontbijt is zeer acceptabel. De bedden zijn smal en hard, maar toch een uur of 5 geslapen. Dekens, brrr. Maar schone lakens. Ging echt prima. Bij vertrek een uur vertraging, bij aankomst nog steeds. Het is een iets oudere trein, maar alles is netjes genoeg. Het was een plezierige ervaring, wij zullen dit zeker nog een keer doen.