Mijn vriendin en ik zijn van plan om in 2011 van mei t/m juli een rondreis door de VS te maken. We willen van New York naar San Francisco rijden. In principe een mooi plan, alleen we stranden nu met het regelen van een auto. In ons budget hebben wij over het hoofd gezien dat als je onder de 25 jaar bent (tegen die tijd ben ik 24 en mijn vriendin 23) dat je dan pp 25 dollar per dag extra moet betalen…!!!
Heeft iemand nuttige tips hoe dit wellicht goedkoper kan?! Het liefst zou ik een auto kopen, heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Er zijn geen andere mogenlijkheden om een auto te huren als -25 jarigen. Je zal altijd een under age packet moeten aanschaffen, de goedkoopste vind je bij usareisen.de. Om een auto te kopen heb je een Social Security Number (SSN) nodig, en dat krijg je niet als een gewone toerist. Het gemakkelijkste is gewoon om een auto te huren.
Neem eerst contact op met een verzekeringsmaatschappij voor alle eisen. Waarschijnlijk zul je een lokaal adres moeten hebben en ook meer premie moeten betalen omdat je jonger dan 25 bent (die verhuurmaatschappijen doen dit niet voor de lol). Als de verzekering geregeld kan worden, kun je gaan shoppen bij een dealer.
Dikke kans dat je duurder uit zult zijn, aangezien je je verzekering vaak per half jaar of per jaar betaalt. Daarnaast heb je nog meer administratief gezeur dan met een reguliere huurauto.
Als je een auto cash betaalt heb je geen SSN nodig, als je wilt lenen heb je namelijk wel een SSN nodig, maar om je auto te laten verzekeren heb je wel degelijk een SSN nodig.
Aan de andere kant zijn er genoeg buitenlanders die voor vakanties een auto of camper hebben staan in Amerika. Hoe denk je dat ze die dan verzekeren? Lijkt me iets dat verschilt per bedrijf, wellicht ook per staat.
Een ssn heb je echt niet in alle staten nodig als je een auto wil kopen. Je moet eerst uitvinden in welke staat je de auto eventueel wil kopen en ga dan op de sites van het DMV kijken wat de vereisten zijn. Een proof of adres is altijd een vereiste. Dus een kennis aldaar is makkelijk als je zijn adres mag gebruiken dan.
Een verzekering voor schade aan derden is absoluut niet duur in de US.
Meer hoef je niet te hebben of je moet echt een belabberde chauffeur zijn zodat je jezelf ook moet verzekeren en je auto.
Het is te doen maar het is best lastig. Hou er ook rekening mee dat je de auto ook weer moet verkopen.
Als ik zie dat jullie maar max. 3 maanden gaan zou ik geen auto kopen maar lekker met de greyhoundbus gaan.