Minimum leeftijd autorijden

Hallo,

Op de sites van autoverhuurbedrijven staat dat je 21 jaar moet zijn om een auto te huren maar nergens vind ik info of de medebestuurder ook 21 jaar moet zijn.

Wij ( ouders) huren een auto en onze zoon van 18 ( met rijbewijs) zou ook graag willen rijden in Amerika. Dus hij huurt de auto niet.
Weet iemand hoe de regeltjes zijn?

Alvast bedankt!

Ik ben bang dat wanneer de huurder minimaal 21 moet zijn dit ook geld voor eventuele aanvullende bestuurders.
Daarnaast wordt in noord amerika vrijwel standaard een ‘under age fee’ berekend wanneer 1 van de bestuurders tussen de 21 en 24 jaar oud is, bovenop de fee voor extra bestuurders. Europese autoverhuur sites bieden dit vaak in aantrekkelijke pakketprijzen aan, tov de sites van de verhuurders zelf(tip!).
Doorgaans moet je ook minimaal een jaar je rijbewijs hebben om een huur auto te besturen.

Daarnaast zal je zoon zich moeten voorbereiden dat hij in een aantal staten ook geen biertje/wijntje mee kan drinken, tenzij je het stiekem doet… :wink:

Het verschilt per verhuurder. Vaak worden er maar twee bestuurders opgegeven (de ouders) en is er geen plek voor een derde bestuurder (zoon van 18), maar wordt wel getolereerd. Altijd controleren!

Met name met campers is men strenger!

Ik weet niet beter dan dat je minstens 21 moet zijn om in een huurauto in de USA te mogen rijden. In mijn laatste contract met een verhuurbedrijf staat dat de extra fee voor een bestuurder 21 t/24 $ 25,-- per dag bedraagt.

Dank je wel voor de info. Hij zal nog even moeten wachten om door de VS te mogen crossen vrees ik. Maar ach als dat het enige minpuntje is…( op het pilsje na dan).

Nogmaals bedankt.

Er zijn overigens genoeg staten waar hij ook 21 moet zijn voor dat pilsje. :wink: