Auto parkeren NYC

In Augustus ga ik met 4 personen naar Canada en Amerika. We vliegen op Toronto en reizen dan met een huurauto vervolgens naar Philadelphia, NYC, Montreal en Ottawa.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het parkeren van de auto in NYC. Via internet begreep ik dat dit vaak erg duur is en moeizaam gaat.
Tips zijn welkom!

Hallo Mautje,

Wanneer je naar NYC gaat kun je heel goed parkeren op Staten Island op de parkeerplaats ($6 per dag) van de ferry boot.Hier vandaan neem je de (gratis) ferry naar lower Manhattan, dit is het Financial District. En na een paar minuten lopen zit je midden in Manhattan.

zie de volgende link:

veel plezier

Dat is inderdaad waarschijnlijk de beste optie. Langs de straat parkeren is vrijwel onmogelijk op Manhattan, en voor een parkeergarage moet je minstens op $40 per dag rekenen, in de meeste gevallen nog wel meer. Als ze überhaupt wel plaats hebben. Daarnaast wil je eigenlijk met de auto de stad niet in, sterker nog, de autoverhuurder waarschijnlijk ook niet, dan is de huur namelijk vaak hoger.

Ik heb overigens wel ooit een hotel gezien met gratis parkeergelegenheid, ergens in Hell’s Kitchen, kan niet meer op de naam komen. Echter, lokatie was tamelijk beroerd en het hotel had ook geen beste beoordelingen op diverse internetsites.