Aanbieding verlopen
hey michel,
ten eerste kan ik helaas je auto niet komen
we gaan pas volgend jaar maart rond reizen in amerika en canada en zoeken wel een auto… maar ik vroeg me af hoe je dat gedaan hebt met de verzekering enzoo, lees overal dat dat nogal prijzig is. klopt dit? en wat moet ik ongeveer rekenen voor een auto om daar rond mee te reizen?
groeten jos
hoi Michel,
ik kan voorlopg jammer genoeg niet naar Canada, maar heb wel interesse aan meer informatie:
weet jij toevallig of prijzen verschillen tussen oost en west? ik heb gehoord dat het in het westen in het algemeen duurder is, maar geldt dat ook voor auto’s? (met andere woorden: maakt het wat uit waar je de auto koopt en verkoopt en zo ja wat is het voordeligst?)
alvast bedankt voor de info!
Hallo mensen,
Een antwoord op enkele posts hierboven. Nee, ik hoef geen auto te kopen. Mijn vriendin en ik hebben een Dodge Grand Caravan uit '95. Een prachtige wagen. Ruim, veilig en betrouwbaar. EN je kunt erin slapen op langere tochten.
Als je in BC gaat rijden heb je geen internationaal rijbewijs nodig. Je mag 6 maanden rondrijden. Als je dan de provincie uit bent geweest (bijvoorbeeld naar de USA of ergens anders) mag je opnieuw 6 maanden met je EU rijbewijs doorkarren.
Of West duurder is dan Oost weet ik niet. Wij hebben onze auto voor een goeie prijs gekocht. Dagelijks op www.craigslist.ca kijken helpt dan enorm. Da’s een lokaal soort Marktplaats waar iedere immigrant z’n hele huisraad vandaan haalt. Waar je wel op moet letten is of de auto uit een koude streek komt. Op wegen waar veel zout gestrooid wordt zijn de auto’s verroest aan de onderkant. Een goedkoop kan dan ineens een duurkoop worden. Tipje.
Deze fantastische auto (reclame, reclame) moeten wij helaas verkopen voordat wij teruggaan naar Nederland. Dat zal ergens half juni 2009 zijn. Als ‘Jos-Daanders’ misschien interesse heeft, laat maar weten. Op www.canadABC.nl , onze site, staan verhalen, foto’s en tips&tricks over het kopen van een auto en over Canada in het algemeen. Neem gerust een kijkje en stel vragen indien je die hebt.
Heel veel succes met alles!
Groeten,
Ivo