Ik ga in September een paar weken door Maleisie trekken. Heb er veel zin in. Ik heb in principe al autohuur geregeld. Nu hoorde ik iemand iets zeggen dat ik misschien wel eens een internationaal rijbewijs nodig heb.
Is dit zo?
Iemand ervaring met het huren van een auto in Maleisie?
hier staat dat nld rijbewijs voldoende is. en als je zoals die persoon in dat verhaaltje schrijft een int.nat rijbewijs aanvraagd, je moet naast je int.rijb altijd je nld rijbewijs meenemen, dus die lijkt mij niet de oplossing. ik zou lekker alleen met mijn nld rijbewijs gaan.
hey Matthijs,
wij zijn dit jaar naar Maleisie m.n. Sabah geweest en hebben daar een auto van een partikulier gehuurd gedurende 3 weken.Ik heb ooit bij de v.a.b in Belgie een internationaal rijbewijs gaan halen(was gratis) en dit had ik mee.Tijdens onze reis zijn we moeten stoppen bij een politie controle en ze vroegen mijn rijbewijs.de man nam het aan en vroeg hoe lang het nog geldig was waarop ik ‘for ever’ antwoorde hij zij nog dat ik dikker geworden was en we mochten doorrijden.Mijn rijbewijs was maar een jaar geldig…tien jaar geleden dus ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken.
Veel plezier in september.
Chris
Ik maakte me ook niet heel erg druk. Na de reacties hier al helemaal niet meer.
Zo heb ik ooit mijn rijbewijs moeten tonen bij een autoverhuurbedrijf op Kreta. Men noteerde netjes de gegevens. Echter had men geen flauw idee welke gegevens. Stond er uiteindelijke bij mijn naam “Burgermeester van Enschede”!
Waar een internationaal rijbewijs voor wordt aangeraden is als je een aanrijding met schade krijgt. Wat ik niet voor je hoop natuurlijk. Voor 13 euro kun je bij de ANWB een int. rijbewijs halen. Keus aan jou uiteraard!
Veel plezier in dit prachtige land… enne…links rijden en… reizen is zeer vermoeiend!
Hou er rekening mee dat je in de Ramadan reist, niet alle restaurantjes zijn open onderweg.
groetjes Marjolein
p.s. het is weer lekker weer op Langkawi!
Ik weet niet wat het verstandigst is, de een zegt goedkoper in maleisie maar minder goed verzekerd de andere zegt nederland omdat je dan alles goed hebt.
Wie heeft er ervaring mee?