Auto huren in Kroatie en de grens over?

Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met een autohuren in Kroatië en dan ook de grens te passeren naar Montenegro en Bosnie Herzegovina? Is dit te doen? Is dit een meerprijs qua autohuren?
We verblijven in de omgeveing van Dubrovnik en zouden graag een daguitstap met een gehuurde auto (via Sunny Cars) naar Mostar en Montenegro (kust) doen.
Groetjes Marjan

Als je al weet dat je een auto via Sunny Cars hebt, wanneer neem je dan niet even contact met hen op? Zij kunnen je vraag het beste beantwoorden…

Over het algemeen vinden maatschappijen het niet fijn als je je auto mee neemt de grens over, dit is met name een verzekeringskwestie.

1 like

Hallo Marjank,

Mijn vriend en ik hebben vorig jaar een week een auto gehuurd via Sunny Cars (vestiging in Makarska). Het was voor ons geen probleem om met de auto naar Bosnie-Herzegovina en Montenegro (absoluut een aanrader!)te gaan. Je moet van te voren wel aangeven dat je de grens over wilt, want daar heb je een extra formulier voor nodig. Wij moesten hier volgens mij iets van 20 euro voor betalen.
Bij ons werd na de vakantie wel nog bijna 60 euro van onze creditcard afgeschreven. Dit terwijl we alles voor de vakantie al betaald hadden. Ook de auto zelf was geen groot succes en was de vestiging in Makarska niet te vinden toen we hen nodig hadden i.v.m. een lekke band. Zelfs op het politiebureau, dat aan de weg lag waaraan ook de vestiging van Sunny Cars moest liggen, hadden ze nog nooit van dit bedrijf gehoord en konden ze hen ook niet voor ons bereiken. Op ons kwam dit allemaal niet heel erg betrouwbaar over.
Dit jaar zijn we met de eigen auto naar Kroatie geweest en dat beviel een stuk beter.

Groet Marcella

1 like