Auto gezocht om naar Nederland te rijden

Beste,

Op dit moment zit ik in Ghana, nabij Kumasi om precies te zijn. Tot eind juni 2010 doe ik hier mee aan een vrijwilligersproject. Mijn plan is om van de zomer samen met mijn broer terug naar nederland te rijden, met de auto.

Mijn vraag is nu of er mensen zijn die in de komende maanden met een auto naar Ghana komen, en of ik wellicht hun auto hier ter plekke over zou kunnen kopen. Een andere optie is dat ik de auto alleen terug naar Nederland rij, uiteraard kan ik hiervoor betalen. Een soort huren/lenen dus, waarbij uw auto dus weer in Nederland terechtkomt!

Bij vragen, nieuwsgierigheid, of misschien een mogelijke overeenkomst kunt u mij bellen op mn ghanese nummer: 00233542301718
Hier reageren kan natuurlijk ook, ik ben ongeveer eens per week online.

Met vriendelijke groeten,
Maurits

Naar Nederland rijden ???
Ooit op de kaart gekeken ?
Zo’n tocht vereist wel wat meer voorbereiding dan alleen even een auto kopen. Ik zou een hele lijst kunnen maken met zaken waar je aan moet denken, maar dat is vrij zinloos.
Voorts kom je door een aantal landen waar het momenteel niet altijd even vriendelijk is.
Zou er nog maar eens goed over nadenken alvorens zoiets te gaan doen.

Mee eens! Denk alleen al aan de onderdelen die je moet meenemen. Bovendien moet je een Automonteur zijn, anders red je het echt niet!
Bedenk, dat er al van alles mis is met de auto’s die hier rijden.
De auto’s die je hier vindt, rijden meestal 1 op 4 a 5, domweg door gebrekkige onderdelen (warn out) of delen die er niet in thuis horen!
Mocht het je dan toch nog willen, ondanks mijn advies, dan raad ik je aan om een Franse diesel te nemen, bijvoorbeeld Peugeot. Dat zijn simpel en robuuste diesels. Ik heb even aangenomen dat je langs de kust wilt rijden en de meeste landen zijn franstalig, dus vandaar de franse auto’s (voor de eventuele onderdelen).

Ik wens je veel succes!

Helaas kan ik je niet aan een auto helpen, maar ik zou graag meer willen weten over het projekt bij Kumasi waaraan je hebt meegewerkt.