Sinds gisteren ben ik als au pair gaan werken in een heel leuk gezin in Florence. Ik zou heel graag in contact komen met anderen au pairs in Florence of omgeving om ervaringen uit te wisselen en uit te gaan.
Wie is nu ook als au pair in Florence??
Wat leuk dat je au pair ben. Mij lijkt het ook heel leuk. Daarom wil ik je wat vragen. Hoe ben jij au pair geworden? En hoe lang doe je het?
zelf dus duidelijk nog geen au pair:p
Om aupair te worden heb ik me eerst ingeschreven bij de au pair organisatie Hous o Orange. Hier heb ik echter geen gezin door gekregen. Ik raad je zeker niet aan om je bij deze organisatie je in te schrijven. Mij deden ze veel beloftes maar ze kwamen ze niet na. Slechte ervaring dus.
Uiteindelijk heb ik eerst een maand een italiaanse cursus gedaan in Florence. Via eenklasgenote op school ben ik aaneen fantastisch adres gekomen! Ik woon nu in het centrum van Florence en moet zorgen voor twee schatten van kinderen. Heb het erg getroffen dus.
Als je meer wilt weten, laat het me horen en ik schrijf je terug. Ik kan het iedereen die van kinderen houd en een andere cultuur wil leren kennen aanbevelen om als au pair te gaan werken. Alleen op deze manier kan je echt een cultuur leren kennen.
Wat leuk om te horen dat je au pair bent in Florence, lijkt me een hele ervaring. Wel jammer dat het iets minder gaat met je italiaans nu. Ik hoop dat je iets anders kunt vinden. Ik ga 2 december ook naar Florence om Italiaans te leren en ik hoop ook een baantje daar te vinden. Ik ben in ieder geval erg blij te horen dat Florence je bevalt.
Bedankt voor je reactie. Van Au-pair weet ik niets, helemaal niets, maar vind het wel interessant daar iets van te weten.
Hoe oud zijn die (twee?) kinderen ? En wat is je gewone dag-programma ?
Ja , vergeef mij mijn nieuwsgierigheid, maar het leven in Firenze is duur voor een gezin (gas, water, elektra etc. is allemaal echt duur voor een gezin, kamerhuur is uitzonderlijk hoog)
Ik neem aan dat jij gratis kost en inwoning hebt; dat is m.i. toch al gauw in Florence zoān dikke duizend euro per maand waard,en daarnaast betalen die mensen je waarschijnlijk ook nog cash zakgeld (?) of een salaris. (?)
Ik zou niet te gauw veranderen.
Heel interessant dat die ouders blijkbaar Engels belangrijk vinden. Het is een trend die ik overal in La Bella Italia zie: Frans als tweede taal heeft afgedaan, het is (wat **tweede **taal betreft) Engels wat de klok slaat.
Ha Sara,
Ik las net toevallig je berichtje. Het is al wel een aantal maanden geleden dat je het schreef, maar ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ga deze vrijdag ook naar Florence voor 5 maanden (t/m juni). Ik ga er heen om Italiaans te leren (cursus bij LinguaViva) en woon daar in een appartement met andere studenten (in het centrum). Ik kom alleen en ken er niemand, dus spannend vind ik het wel, maar heb er erg veel zin in! Ik ben dan wel geen Au Pair, maar hoop gauw iets van je te horen
Groetjes, Christien.
ciao sara! IK heb zelf ook in Firenze gewoont me halve familie woont er zelfs maar helaas kan niemand bijna wat voor me doen! Mijn vraag is als jij stopt in juni zou ik het graag willen overnemen heb aardig wat ervaring als au-pair! En spreek de taal redelijk!Of als je nog wat hoort van gezinnen die een au-pair zoeken please laat me iets weten wil graag terug maar heb geen geld om gewoon weer op kamers te gaan en te studeren!