Au Pair/kosten Cursus Spaans

Hallo!!!

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik zit er over te denk om vanaf september voor zo’n 10 maand naar spanje te gaan als au pair…(het liefst in de omgeving van barcalona) Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die dit hebben gedaan en mij er wat meer over kunnen vertellen of zijn er mensen die hetzelfde van plan zijn??? Ik zou graag wat van jullie horen!!!

En nu het tweede punt, ik zou ook graag een curcus spaans gaan volgen en ik vroeg me af hoe duur dat ongeveer is…

Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen !!!

Groetjes Esther

Hey Esther,

Wat leuk dat je au-pair wilt worden, momenteel ben ik zelf ook au-pair en je kunt dat via organisaties doen, maar ook zonder organisatie.

Bekende organisaties zijn:
www.activityinternational.nl
www.travelactive.nl
www.house-o-orange.nl

Zonder organisatie kun je onder andere terecht bij:
www.aupair-world.net (aanrader)
www.eaupair.com
www.greataupair.com
www.aupairs.co.uk

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

En de cursus verschilt per school, maar als je goede regelingen treft met je familie wordt het meestal voor je betaald. (zeker als je het via een organisatie doet)

Het voordeel van een organisatie is dat alles voor je geregeld wordt, maar je moet zelf bemiddelingskosten betalen en de families die zich hierbij inschrijven moeten ook heel veel geld betalen om jou te krijgen zegmaar…

Ik ben zelf al voor de tweede keer au pair zonder organisatie, en als je goede afspraken maakt is dat heel goed te doen!

Groetjes, Anouk

Hoi Anoukje,
Ik zit er aan te denken om voor 3 maanden als au pair naar amerika te gaan, buiten een organisatie om (vind een jaar te lang). Ik wil hiervoor ook een gezin zoeken via de bekende au pair websites
Heb jij tips voor me waar ik op moet letten ivm de afspraken? En hoe het zit met verzekeren etc.
Ik geloof dat het dan vrij standaard is dat je zelf het vliegticket betaalt toch, in ruil voor kost en inwoning en een aardig zakcentje (ik geloof dat 170 dollar standaard is voor au pairs als je het via een organisatie doet)?

Groetjes Femke