Gisteren was het Super Bowl Sunday, dé zondag waarop Amerika plat ligt omdat iedereen voor de buis gekluisterd zit. Dit jaar speelden de Green Bay Packers tegen de Pittsburgh Steelers, de uitslag: 31-25. Christina Aguilera opende het spektakel met het zingen van de National Anthem: the Star-Spangled Banner. De Super Bowl zou de Super Bowl echter niet zijn als er geen schandaal was, en dit keer was de eer aan Christina om daarvoor te zorgen. Ze vergat een hele zin tijdens het zingen wat voor de Amerikanen een enorme belediging is. Ze heeft inmiddels haar excuses aangeboden en uitgelegd dat ze teveel in haar emoties op ging waardoor het mis ging, maar dat ze hoopt dat de mensen weten hoeveel ze van haar land houdt. Ze heeft het goed opgelost, maar het zou zomaar kunnen dat Mrs. Aguilera een kleine deuk in haar imago heeft opgelopen door dit fiasco. Ook de halftime show is een veel besproken onderwerp de dag na de Super Bowl. De halftime show trekt vaak net zoveel aandacht als de wedstrijd zelf en tijdens deze beroemde (en dankzij Janet Jackson) beruchte halftime show traden deze keer de Black Eyed Peas op. De commercials, die zo’n $3 miljoen kunnen kosten voor een reclame van 30 seconden, zijn altijd spectaculair. Een van de meest opvallende dit jaar was toch wel die van Ozzy Osbourne en Justin Bieber.
[ame=“Best Buy 2011 Super Bowl Commercial - Justin Bieber & Ozzy - YouTube”]YouTube - Best Buy 2011 Super Bowl Commercial - Justin Bieber[/ame]
De finalisten van de Crash the Super Bowl Contest van Doritos dit jaar hebben ook weer mooie commercials gemaakt. Dit is de reclame van de winnaar.
[ame=“- YouTube”]YouTube - DORITOS® - Pug Attack – Crash the Super Bowl 2011 Finalist[/ame]
Ik vind het altijd iets te laat om te kijken, aangezien ik maandag ochtend weer vroeg op mn werk moet zijn. Wel vind ik het leuk om op internet te kijken en dan vooral naar de shows eromheen hihih. Wel belachelijk dat die zangeres zo door het stof moet omdat ze een zinnetje van het volkslied vergeet. Hier in Nederland zingen de voetballers bijna nooit mee met het volkslied en geen haan die daar naar kraait! Ik vind die reclame met de hond trouwens niet eens zo heel grappig, had wel wat beters verwacht als ik hoor dat een reclame tijdens de Super Bowl zó duur is!
Dit soort evenementen zijn altijd een hel voor de waterleidingbedrijven, omdat iedereen op hetzelfde moment naar de WC gaat (in de pauzes). Heb er ooit eens een grafiek van gezien, wat de impact van zo’n evenement laat zien (ging toen wel over de ijshockeyfinales van NHL, maar is praktisch hetzelfde).
Heb zelf niet gekeken: niet mijn ding. Mijn collega’s zaten wel aan de buis gekluisterd en is dan ook gespreksonderwerp van de dag.
Vergis je niet. Ondanks dat de namen van beiden leagues vooraf worden gegaan voor “National”, is het altijd Amerika en Canada samen. De hockeyfinales zijn pas in lente, dus nu is de Super Bowl het grote gebeuren. Zelfs de mensen die nauwelijks American Football kijken, zitten ervoor aan de buis gekluisterd. De sportcafés, zoals The Sport Cage, zitten dan ook altijd stampvol!
Natuurlijk heb ik gekeken!
Neem er elk jaar speciaal vrij voor. Eindelijk een goed einde, met de Packers als winnaar.
Vorig jaar vergeten vrij te nemen en met dichte oogjes naar werk, maarja je moet er wat voor over hebben. Ben trouwens helemaal gek van ESPN America waar ik vrijwel het hele seizoen heb gevolgd.