Appartement te huur: La Molina - Lima

Het appartement wat ik op dit moment huur komt per juli vrij en de eigenares is op zoek naar een huurder voor een langere periode (niet voor een weekende e.d.). De eigenares is vriendelijk, betrouwbaar en eerlijk. Zolang je de huur betaald en niet elke nacht iedereen wakker houdt zul je hier geen problemen hebben. Dit in tegenstelling tot slechte verhalen die je soms hoort over Peruaanse verhuurders.

Het gaat om een appartement van ongeveer 100 m2, gelegen aan Av. Constructors, blok 10. Het appartement bestaat uit een woonkamer, keuken, slaapkamer, klein kamertje en 2 badkamers. Alles is in goede staat en zo goed als nieuw. Het appartment is ongeveer 1,5 jaar geleden nieuw gebouwd en is gelegen op de 3e (bovenste) verdieping. Op het dak is er (veilige) ruimte om te wassen, een wasmachine te plaatsen en was op te hangen.

De locatie is prima, alles is dichtbij: Supermarkt, bakkers, restaurants, banken. Tevens is vrijwel elke locatie in Lima te bereiken met de vele bussen waar je voor de deur kan instappen. Voor de gene die La Molina niet kennen, dit is mooie en rustige buurt waar vooral de rijkere wonen. Persoonlijk vindt ik La Molina fijner wonen dan Miraflores, maar smaken verschillen natuurlijk.

De vraagprijs is 1200 Soles per maand.

Voor foto’s zie:
http://www.flickr.com/photos/stephan_v_erp/sets/72157624333876136/

1 like

LS.,
Ik ben zeer geinteresseerd! Het is een mooie flat en ik wil voor onderzoekswerk voor langere tijd in Peru blijven. Ben socioloog en mijn vrouw is Peruaanse. Helaas kan ik eerst eind dit jaar vertrekken. Mijn vraag is dus zijn er mogelijkheden en hoe wordt de zaak verder fiancieel afgewikkeld. Twee maanden huur + garantie ? Leuke uitvinding.
Graag hoor ik iets.
Klaus-J. Wouters.

Ik ben zelf niet de verhuurder, ik was enkel de huurder. Om te vragen naar de mogelijkheden is het waarschijnlijk het beste om direct contact op te nemen met de eigenares:

Naam: Sra. Rosa
Telefoon: +51 1 3488381

Ze spreekt geen Nederlands en ook vrijwel geen Engels, maar misschien dat uw vrouw het gesprek in het Spaans kan voeren.

Normaal gesproken (en ook in dit geval) is het 2 maanden huur als garantie en 1 maand huur vooruit betalen.

1 like