Appartement huren

Hoi allemaal!

Ik ga over een dikke maand voor zes maanden naar het zonnige Brazilië om daar het leven eens te proeven. Ik ken daar een local en daar hotels flink aan de prijs zijn om 6 maanden in te verblijven, willen we liever een appartement huren. Het mag een heel simpel ding zijn, we hebben niet heel hoge eisen. Maar nu is de vraag dus: Hoe huur ik een appartement voor 6 maanden? Waar vind ik dat? Hoe zit het met betalen en weet iemand een goede agency? Ik heb bij diverse aangeklopt, zij zeggen allemaal dat de minimale contractsperiode 1 jaar is en dat er een bezichtiging MOET plaatshebben gehad alvorens contracteren mogelijk is. Bovendien moet er een garant zijn in de stad waar we willen huren, of we moeten alles ineens betalen. Nu wil ik best wel wat vooruit betalen, maar niet het hele bedrag uiteraard… dat zou een schot in eigen voet zijn.

Kan iemand hierover iets kwijt waar we mogelijk iets aan hebben? Webadressen, tips en ervaring, alles is welkom!

Dank! Groetjes en prettig weekend gewenst,
Wouter v. Kuijk

P.S.: Het gaat om de stad Florianopolis!

Hallo Wouter,zo te zien nog niemand op komen dagen met de gouden tip! Tja onroerend goed is ook zo iets in Brazilie. hier in de omgeving zijn er al heel wat makelaars die in de bak hebben gezeten en dat is typerend voor heel brazilie helaas. Ik kan je ook geen betrouwbare makelaar opgeven in Florianopolis, hoogstens kun je eens rondneuzen op deze site
http://www.imobiliariasflorianopolis.com.br/

1 jaar vooraf betalen dat riekt. geen braziliaan die dat geld in zijn achterzak heeft zitten. 3 maanden is wel zo´n beetje de regel.
Maar je zou best eens een residencial of pousada aan kunnen schrijven, die willen soms ook wel voor langere tijd verhuren.echter je zult natuurlijk net januari en februari meepakken en dat zijn de gouden maanden voor de verhuurders en zeker voor pousadas,residenciais in deze omgeving, dus dan betaal je weer de hoofdprijs.
Om dit alles vanuit NL te doen is toch wel moeizaam lijkt me, het begint al met de taal. Ga er gewoon heen, neem ergens je voorlopige intrek en ga dan eens ter plaats rondneuzen lijkt me t beste.
Groet, Marcel