Apollo Star RV Hercules of Maui River 6?

Beste Australië kenners,

Wij, een gezin met 2 jonge zoontjes (nu 1 en 2 jaar) gaan de eerste 4 maanden van 2018 reizen. We willen 2,5 maand naar Australië en hebben nu 2 offertes liggen voor een 6 persoons camper. De star RV Hercules van Apollo en de River van Maui. Beide jonge Campers met veel comfort. We hebben geen zin in gebreken onderweg of slechte service vandaar dat deze 2 ons de beste opties leken.
We hebben nu 2 offertes liggen. Waarbij de Apollo ietsje goedkoper is, maar scheelt amper. Heeft iemand van jullie ervaring met deze Campers/ bedrijven en kan ons misschien verder helpen in onze keuze?
Alvast bedankt.

Groeten, Wietske

Ik meld me alleen even zodat ik een mail krijg als er weer een reactie is. Ben er wel benieuwd naar maar heb geen ervaring met huurcampers. Volgens mij zijn er wel Apollo en Maui huurders onder de forumleden.

Kende je deze site al:

en hier een overzicht: http://ecampervanhire.com.au/campervan-hire-company-reviews-australia/

1 like

Hoi Wietsk,
Wij zijn eind 2013 voor 2 maanden naar Australië geweest en hebben een geweldige tijd gehad. Wij hadden een kleinere camper van Apollo, voor 2 personen. Apollo is volgens mij meer een populaire verhuurder die toch wel wat goedkoper zou moeten zijn dan Maui. Voor zover ik weet zijn de campers die Maui wegdoet o.a. beschikbaar voor Apollo. Apollo heeft ons goed geholpen en is voor wat ons betreft geen slecht verhuurbedrijf maar soms moet je het treffen. Wij hebben in de 2 maanden geen enkel mankement gehad en dan is het natuurlijk al gauw goed. Wel hadden wij zeer kleine dingetjes en die werden onderweg bij een andere Apollo dealer onderweg feilloos verholpen.
Aan de andere kant heb ik geen ervaring met Maui maar Maui campers zouden beter moeten zijn (heb ik gehoord). Nieuwere types en minder kilometers. Over de service kan ik niets zeggen maar moet ook uitstekend zijn.
Als ik de keuze had tussen Apollo en Maui en de prijzen ontlopen elkaar zowat niet dan zou ik toch voor Maui kiezen ondanks mijn gebrek aan ervaring met ze.
Succes met je keuze, je reis en je camper.
Ik ben nu al weer jaloers want ik wil zo graag terug (en dat gaat ook wel gebeuren hoor).

Groet

Clement

Dankjewel Clement voor je reactie.
We hebben uiteindelijk toch gekozen voor de Star RV van Apollo omdat deze nieuwer zou moeten zijn dan de camper van Maui en iets goedkoper. Deze werd ons ook aangeraden door Totally campers via wie de camper nu geboekt hebben.
Je hebt denk ik ook echt gelijk met het geluk hebben. We gaan ruim 2 maanden de camper huren dus het is echt geluk als we er helemaal niks aan hebben denk ik. We moeten nog even wachten voor vertrek maar zijn al lekker aan het genieten van de voorpret. Hebben er heel veel zin in!

Hallo Wietsk,

Ik denk dat je wat te pessimistisch bent. Als de camper goed is als je vertrekt, en wat dat betreft heb je aan Totally Campers een goede ‘partner’, moet het mogelijk zijn om twee maanden te reizen zonder in een garage terecht te komen. Wil je ook verraden welke route je in het hoofd hebt, wellicht heb ik nog een aantal tips. We zijn er in elk geval(inde buurt) geweest.
Groeten, en wat een lekker lange voorpret heb je,

Willem

Hoi Willem,
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar wel rekening houden qua reisplanning met eventuele onvoorziene omstandigheden.
We hebben de route pas heel globaal en weten ook nog niet of het teveel is of goed mogelijk, maar dit denken we ongeveer:
Via Melbourne naar Adelaide en Barossa ( misschien kangaroo island) dan richting blue mountains en via oostkust tot Rockhampton als dat haalbaar is en dan terug en eindigen in Sydney. We beginnen nu een beetje met oriënteren wat we echt willen zien en wat te doen is met 2 jonge kids. Tips zijn dus welkom.

Hallo Wietske,
Allereerst even dit, ik neem aan dat je er een reden voor hebt, maar waarom reis je niet van Adelaide naar Cairns? Dan kom je ook langs Melbourne, Sydney (Blue Mountains) Brisbane etc. Je rijdt dan minder kilometers. Het plan was toch al niet om de camper op het ophaalpunt weer in te leveren, dus daar zit het niet in.
Ik heb van de hele route (deel)beschrijvingen met tips. In een privé bericht laat ik je wel weten hoe ik je die toe kan sturen.
Groet,
Willem