Anne-Jitske naar Spanje voor Wereldwijzer

Ik zal voor Wereldwijzer een reis maken naar Murcia, Spanje. Tijdens deze pers-rondreis zal ik Murcia City bezoeken waarbij ik de ‘Entierro de la Sardina Parade’ mee ga maken en daarmee het einde van carnaval en andere festiviteiten met de Spanjaarden in ga luiden.

Maar ook zal ik de regio Murcia aandoen. Mar Menor, Museo de la Fiesta en Vera Cruz Sanctuary staan op mijn lijstje. Ik ga zelfs voor het eerst in mijn leven kuren. Een wijndegustatie staat ook op mijn program.

Zijn jullie wel eens in deze regio in het Zuid-Oosten van Spanje geweest? Hebben jullie tips? Daarnaast staat het leren van de Spaanse taal al enige tijd op mijn to do lijstje, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. Wie o wie heeft er tips om snel wat basis Spaans te leren?

Ik heb er zin in en zal jullie na deze reis er alles over vertellen in het Wereldwijzer Online Reismagazine.

Kathedraal van Murcia stad

Veel plezier en take care :varen:

1 like

Gaaf! Wat is het programma? En wie gaan er nog meer mee?

1 like

Niemand nodig om je koffers te dragen Anne? :slight_smile:

2 likes

Anne gaat bekpekken dus geen koffers :sliepuit:

1 like

Ik zou je anders wel willen meenemen in mijn bekpek Georges, maar ik mag alleen maar een koffer tot 15 kilo meenemen :nadenken:

Ik zal t programma hier binnenkort neerzetten Jeroen!

1 like

Hi hi hi hahahah ik zie het al voor me : Georgie in de bekpek samen met Jeroen …:rocker:

:vak01::vak01:

Veel plezier!

Dank!

Hierbij nog het programma:
-Cartagena:
panoramisch uitzicht
Bezoek aan Concepcion Castle
Museum Romeins Theater

-Bezoek aan La Manga Club
-Bezoek aan het mijnenpark van La Union
-Tomas Meastre Marina
-Boottocht naar Santiago de la Ribera

-Caravaca:
Bezoek aan het Museo de la Fiesta en Vera Cruz Sanctuary
-Bullas:
Bezoek aan het wijnmuseum met degustatie van wijn

-Zwemmen en kuren in Balneario de Archena
-Bezoek aan Murcia-stad
-Deelnemen aan Entierro de la Sardina Parade

-Bezoek aan omgeving Mar Menor

Veel plezier in het land van de appelsientjes,Anne! :chin:

1 like

En natuurlijk de sangria mmm:feestje:

1 like

Super veel plezier Anne, geniet ervan!

Ben benieuwd naar de foto’s! Maak je ook nog een filmpje?

Was een hele gave persreis! Ik heb geen filmpje gemaakt; zal even op internet zoeken naar een filmpje. Hier alvast wel een tipje van de sluier:

Ik hou de spanning er verder nog even in. Nieuwsgierig? Over een paar weken zullen er twee artikelen in het Wereldwijzer Online Magazine verschijnen.

Nou ik zie je liever zonder bril,Anne! :slight_smile:
Heb jij daar ook euch… carnaval gevierd ?(foto met de blauwe pluimen)

Jazeker!

Hier een video van You Tube over Entierro de la Sardina van Murcia 2014. Als je naar 1 uur en 54 minuten spoelt, zie een beetje hoe gek het publiek werd om speelgoed van 50 cent te vangen. Dat was zo zot! :wink:

[video=youtube_share;kvabnXgLXhY]- YouTube

Leuk Anne, ziet er goed uit!