Annapurna + yoga trekking April 2014

Beetje ver weg nog, maar ik wil in April 2014 de Annapurna trek gaan doen in Nepal. En dan in combinatie met veel yoga. Er zijn een hoop georganiseerde tochten maar als ik een aantal mensen bij elkaar kan vinden dan kunnen we dit in een kleiner groepje zelf regelen. Wie heeft interesse?
Ik ben Eline, 36 jr en woon in Sydney (Australie). Ik hou van yoga en wandelen en andere outdoor activiteiten. Ben net terug van een vakantie in Thailand, daar heb ik gewandeld, gedoken en naar een yoga retreat geweest, fantastisch. Dit jaar ga ik nog in Noord Australie een 6 daagse trek doen (65 km), 300 km ten zuiden van Darwin.
Grtz,
Eline

Hoi!

Ik zal begin mei in nepal zijn en zoek dan ook nog iemand om een trekking mee te doen (liefst wel korte trekking variant van 12 dagen). Dus als je die periode geschikt lijkt hoor ik het graag! Daarnaast hou ik ook erg van yoga dus dat komt goed uit!

Groeten,

Dora (22)

Hoi Dora,
Ik ben uiteindelijk al naar Nepal geweest in de kerstvakantie. Er waren opeens goedkope tickets en ik wilde weg. Ik heb de Annapurna sanctuary trek gedaan in 12 dagen. Ik heb een gids via Three sisters in Pokhara gehuurd. Dat is het enige buro in Nepal dat vrouwelijke gidsen heeft. En het was echt de moeite waard. Niet te koud, zeker lager niet. En hoger in de bergen snachts wel. Ook lekker rustig omdat dit niet het hoog seizoen was. Ik heb via trekkingpartners.com een aantal mensen gevonden die met me mee gingen. Een meisje uit zweden, een jongen uit Ierland, een uit Sydney en 1 uit India. Het was echt super.
Erna ben ik naar sadhana yoga gegaan in Pokhara voor een paar dagen retreat. Dat kan ik je ook echt aanraden. Ik was graag langer gebleven maar ik moest weer naar huis. Er hing een hele goede sfeer, veel mediteren, heerlijk eten, leuke mensen, goede yoga.
Al met al een geslaagde reis en veel leuke mensen ontmoet.
Veel plezier in Nepal. Ik denk dat je zeker mensen op trekkingpartners.com kunt vinden om mee te wandelen. En wij betaalde 25 USD per dag voor de gids dus 5 USD per persoon. En ik heb verder zelf mijn spullen gedragen. Maar dat andere meisje had nog een porter gehuurd voor 9 USD per dag. En die annapurna sanctuary kan je zelfs ook in 9 dagen doen als je wilt.
Groetjes,
Eline