Hallo,
wie kent uitstapjes/excursies, mooie dagtrips in Guanacaste, omgeving Liberia, die wat minder bekend zijn. Vorig jaar ‘deden’ we Rincón de la Vieja en Palo Verde en brachten we een bezoekje aan Samara. En als iemand iets weet, zeg er dan even bij of 4wd een must is, of met 2wd goed bereikbaar. Kunnen we er rekening mee houden bij autohuur. Tot slot, we zijn behoorlijk 60+ en niet erg into white water rafting etc. Oh ja, we gaan in januari, dus na de regentijd.
Waarschijnlijk ben je aan de zuidkant van Rincon geweest. Ga eens naar de noordkant. (4wd) Een bijzonder gebied,
waar je eventueel ook nog kunt overnachten op een in werking zijnde finca. Of ga naar het gebied rondom de
Miravalles vulkaan. Ook het park Barra Honda (druipsteengrotten) is de moeite waard.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Johan, bedankt voor je informatie. Geldt het 4wd ook voor Miravalles en Barra Honda? Heb ook wat meer op jullie website gekeken en daar veel van opgestoken. Het is dat wij (mijn vrouw) niet zo’n rondreistype is, anders had ik het wel geweten. Groot voordeel van jullie reizen is, wat ik zo snel zag, dat er niet elke dag verhuisd hoeft te worden.
Oh, en het gastenboek liegt er ook niet om, jullie zijn goed bezig!
Miravalles kun je met een 2wd bereiken. Barra Honda is het laatste stuk onverhard. Maar het is gewoon altijd verstandig een 4wd te nemen. Je kunt een keer de weg kwijt raken en dan kun je terecht komen op slechte wegen. Ook hoog zomer hier.
Verder is het gewoon prettig overal een aantal dagen te blijven, zodat je de omgeving op je gemak kunt verkennen.
Johan
www.costaricaopmaat.nl