Andalusie: starten van eigen bedrijf, waar is behoefte aan?

Wij overwegen te vertrekken naar Andalusie/Costa del Sol. Willen iets voor ons zelf starten maar weten nog niet goed welke richting we op willen. Denken bv aan Makelaar (diploma etc in bezit, maar hoor eigenlijk alleen maar negatieve verhalen + slechte tijd), verhuur- en beheerburo voor buitenlandse eigenaren van vakantiewoningen, winkel in bv meubeltjes etc. Kan iemand aangeven waar nog echt behoefte aan is?

Hoi Astrid, ik heb je bericht gelezen en wil daar graag op reageren. Ik heb zelf jarenlang in Spanje Tenerife gewoond, ook als makelaar. Ja momemteel gaat het daar slecht, veel concurrentie en de Spanjaarden hebben toch altijd een streepje voor.
Ik woon nu in Tirol Oostenrijk en eerlijk gezegd voel ik mij hier veel beter op mijn plek. Mijn vriend is van hier. Nu zijn wij bezig om een makelaarsburo op te starten, want daar is hier veel geld in te verdienen. Als je wilt makelen dan beter hier. Veilig en zeker. groetjes Rikki

Hoi Astrid,

Ben benieuwd of je inmiddels al in Spanje woont en wat je besloten hebt te gaan ondernemen daar. Zelf zijn mijn vriend en ik ook van plan naar Andalusie te emigreren en willen graag ervaringen van anderen horen…

Alvast bedankt en succes met alles

Tja, groot verschil wel tussen Andalusie en Oostenrijk…ik denk dat je vooral kiest voor de streek, de verbondenheid en ja het weer. Ik geloof dat je momenteel een zaak doet met in Spanje een (eerlijk) huis te kopen. Lukt het niet en je keert terug,houd je mogelijk iets extra’s over van de verkoop binnen een jaartje of 5.Maar goed, is niet de bedoeling,volgens mij en mits goede aanpak rond vooral ligging en promotie,kun je met enkele extra kamers behoorlijk ver komen. Mijn bedoeling is vooral te genieten van een mix van werken/vrijetijd.
groet
Harry