Werken in Andalusie

Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar werk in Andalusie en wil mij er ook gaan vestigen.
Ik heb wel wat horeca ervaring, heb in een museum gewerkt waar ik rondleidingen gaf, ben telemarketeer geweest en zit nu al 12 jaar in de logistiek waar ik planner ben.
Ik wil graag totaal iets nieuws gaan doen en zoek een nieuwe uitdaging.
Mijn voorkeur gaat uit naar toerisme/recreatie .
Ik spreek Nederlands, Duits, Engels en ben bezig met Spaans.
Wie heeft wat tips voor mij of kent een bedrijf die mij wel kan gebruiken voor langere tijd. Ben beschikbaar vanaf februari/maart 2012

mvg. Paul

Hoi paul,
heb je al werk gevonden of wat informatie?
ik ben ook opzoek.
spreek ook nederlands duits engels en ben ook bezig met spaans.
ik lees overal dat het zo moeilijk is om werk te vinden in die plaats, dat vind ik erg jammer…
hoop dat jij al goed nieuws heb?

groetjes!

Hoi Tess,

dank je wel voor je bericht.
Ik ben via het netwerken op Spanjeforum.com in contact gekomen
met een Nederlandse vrouw die al 40 jaar in Spanje woont en werkt
en ga met haar samenwerken per mei 2012 in Granada.
Ik kan niet te veel vertellen over de samenwerking,
maar we gaan culturele reizen organiseren.
Als je belangstelling hebt, dan kunnen we contact onderhouden
en dan een afspraak maken en kijken of jij daar ook aan mee wilt werken.
Wat zijn je wensen? Wat zoek je? Laat het mij maar weten.
Je kunt je ook aanmelden op WereldExpats waar je in contact kan komen met andere mensen
Hoor ik van je?

groetjes
Paul

dankje voor je reactie!
dat klinkt erg leuk, ik heb zelf een toeristische opleiding gevolgd.
het maakt mij niet uit wat ik doe, mijn situatie is dat mijn vriend in malaga woont en ik bij hem ga wonen
, dus zou ik graag een baan in de buurt willen hebben.
En omdat ik zoveel lees dat het zo zwaar is enz. begon ik me zorgen te maken.
Opzich was ik meer op zoek naar een baan in een restaurant ofzo, ik geloof dat er ook wat nederlandse restaurantjes zijn.
alleen lees ik overal dat het bijna onmogenlijk is om een baan te vinden.
ga je ook in granada wonen?

Hoi Tess,
je maakt een kans in Spanje als je voor jezelf wilt beginnen en je een specialiteit hebt. Hoe goed is je Spaans? Heb je een rijbewijs?
We (mn zakenpartner en ik) hebben nog iemand nodig die onze gasten willen rijden naar de bestemmingen in de buurt oa Sevilla.
Ja, ik ga in Granada wonen en ik ben ook in contact gekomen met een Belgische telemarketeer in Marbella waar ik voor hem een paar dagen in de week kan werken.
Probeer anders te zoeken naar Nederlandse bedrijven in Andalusie en schrijf of bel ze. Je maakt weinig kans om onder Spaanse bedrijven te gaan werken.
Wat voor werk doet je vriend? Misschien dat hij nog wat tips heeft voor je?
Ik hoop snel weer wat te horen van je.

Op www.spanjeforum.nl zijn iedere dag aardig wat Nederlandsers actief die in Spanje wonen.