Dag allemaal,
Momenteel ben ik nog bezig met mijn HBO-verpleegkunde. Volgend jaar (2015) ben ik klaar met mijn opleiding. Graag zou ik dan willen werken in de Arabische Emiraten. Heeft iemand hier ervaring mee? en hoe kan ik dit het beste aanpakken? alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Hallo Dina
Om hier aan de slag te kunnen in de zorg vragen ze toch minimaal 2 jaar ervaring, goede beheersing Engelse taal en moet je aan een hoop eisen voldoen, bv een HAAD Certificate en eventueel nog een soort examen, het verschilt ook per ziekenhuis.
Er zijn er die een maand op toeristenvisum komen en dan van hieruit proberen te solliciteren of in ieder geval inlichtingen inwinnen.
Denk dat je beter een en ander bij de Ambassade VAE Den Haag kunt navragen.
www.uae-embassy.nl
(070) 338 43 70
Succes,
Bettina
Dag Bettina,
Bedankt voor je reactie. Ik heb ruim 3 jaar werkervaring in de zorg, telt dit mee, of gaan ze uit van minimaal 2 jaar werkervaring nadat je je studie hebt afgerond? Ik heb het een en ander gelezen over HAAD Certificate en je moet idd aan een hoop eisen voldoen…
Ik zal de website van www.uae-embassy.nl raadplegen voor meer informatie.
Nogmaals bedankt voor de moeite.
Groeten,
Dina
Hoi Dina
Die werkervaring telt denk ik wel mee! Als je daar een getuigschrift van hebt met de periode (en vaak nog een loonstrook) dan moet die in het Engels
vertaald worden, let wel door een beedigde vertaler! Officiele diploma’s moeten in het Engels vertaald worden, heel soms vragen ze nog in Arabisch, met legalisatiestempel erkende onderwijsinstantie, stempel Buitenlandse Zaken en stempel ambassade VAE. Ook in die volgorde.
Het zou handig zijn als je via een agent/buro zou worden aangenomen die regelen dan heel het papierwerk.
Succes!
Bettina