Pas terug uit curacao, een mooi eiland, kan ik jullie melden dat je best zonder auto op Curacao kan verblijven.
Steeds las ik berichten : U kunt niet zonder auto op Curacao.
Nu ik heb het tegendeel bewezen: Als alleengaande dame ben ik 3 weken op Curacao geweest en heb alles kunnen doen met de Locale busjes.
Deze 9persoonsbusjes rijden rond en door je hand op te steken stoppen ze en kan je voor 2.10 gulden mee rijden.Soms moet je op een ander busje wachten daar elk een andere route rijdt.
Ook heb ik gebruik gemaakt van de grote bus naar Westpunt enz en ook dat ging erg goed en ook voor de prijs van 2.10 gulden.
Je hebt een busstation in Otrobanda en een in Punda.
Het kost je wat tijd maar ik kwam overal.
Natuurlijk is een auto veel handiger en gemakkelijk, dat ben ik met u eens.
Maar voor vakantiegangers die liever geen auto willen besturen is dit een goed oplossing.
Tuurlijk kun je gebruik maken van de busjes, maar het kost idd veel tijd. Dat heb je als je op vakantie bent, dus dan is het prima te doen, maar als je woont op Curacao heb je niet altijd alle tijd om op de busjes te wachten. Op werktijden sta je soms een uur op een busje te wachten waar je nog bij past, omdat een 9persoonsbusje snel vol zit. Ik ga zo ook met de bus naar het centrum maar ik wacht dan tot een uur of 9 want als ik om 8 uur bij de bushalte ga staan ben ik zeker niet de enige en moet ik meerdere busjes wachten omdat ze al vol zitten. Het is dus prima te doen, maar niet op drukke tijden.
Leuk hoor om u antwoord te lezen, en u hebt inderdaad gelijk dat op sommige momenten de busjes snel vol zitten.
Ik heb ervaren dat inderdaad rond de tijd dat de mensen naar en van hun werk komen het druk is, ook is dat tussen 13.30 en 15.00 als de scholen uit gaan en de jeugd naar huis gaat.