Hallo allemaal,
Normaal ben ik een redelijk google-wonder wat betreft reizen, maar nu kom ik er niet uit.
In oktober kan ik 7 a 10 dagen op vakantie. Mijn man is dan op congress en ipv thuis in het herfstweer te zitten, ga ik lekker een week weg. Ik doe dit elk jaar wel, maar meestal heb ik dan meer dagen de tijd. Helaas gaat dat dit keer niet. (hoewel helaas… De reden is dat ik daar andere reizen voor in de plaats krijg :zon02:)
Wat ik zoek:
- oktober
- 25+ graden
- vliegreis max 10 uur
- wil er graag een actieve week van maken. Ik duik, kite, doe aan pilates, maar vind nieuwe sporten leuk om te leren
- veilig voor vrouw alleen, ook als ik 's avonds alleen naar een restaurantje wil lopen of aan een barretje buiten het hotel wat wil drinken
- budget is ruim
Afgelopen jaren ben ik naar de ABC eilanden geweest, maar die ken ik inmiddels wel.
Maar waar dan?
De reizen die ik vind zijn óf langer dan 10 uur vliegen (veelal door tussenstops) of niet veilig (genoeg) voor een vrouw alleen 's avonds op straat of er is niet zo veel te doen of temp is onaangenaam voor watersport.
Ik weet dus heel goed wat ik zoek, maar buiten het Caraibisch gebied heb ik geen idee waar.
Florida gaan we binnenkort naar toe, dus die valt helaas ook af.
Zanzibar? Is prachtig en veilig door de vele toeristen die er komen. Je kunt er pracht duiken en andere sporten beoefenen.
Jordanie is ook prachtig en veilig voor wen vrouw alleen. Ook prachtig duiken en je kunt verschillende dingen ondernemen zoals wadi Rum en Petra. Mensen zijn super vriendelijk en mannen respecteren je. Israel hetzelfde. Naar deze landen ben ik alleen geweest als vrouw.
Via Wereldwijzer app
Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd! Check je je inbox?
Groetjes uit het zonnige Kenia!
Via Wereldwijzer app
Bedankt voor jullie reacties, een hele nieuwe input waar ik nog niet naar gekeken heb of een iets verdraaid beeld van had.
Via Wereldwijzer app
Graag gedaan! ik had er ook nog nooit naar gekeken tot ik in 2010 in mn eentje op vakantie kwam naar de Keniaanse kust en direct verliefd werd op het land! En nu woon ik er zelfs 
Succes met kiezen!
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Hallo, Dubai, Abu Dhabi, valt precies in jouw plaatje 
Groetjes, Bettina
Van de reisadviezen op rijksoverheid.nl wordt je niet vrolijk.
Ik geloof dat het Texel wordt 
Nee hoor, ik heb in elk geval weer een nieuw gebied ontdekt waar ik voorheen nooit gekeken zou hebben.
Hahaha, ja de reisadviezen word ik over het algemeen ook niet echt vrolijk van. Van elk land niet… hahaha. Maar op de verschillende landenfora kan je waarschijnlijk ook voldoende informatie vinden over hoe inwoners en toeristen de veiligheid ervaren in een land. Op het Kenia forum in ieder geval wel! En dan word je al direct een stuk positiever. 
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app