alleen naar Zuid west Wales reizen

Binnenkort wil ik op bezoek gaan bij een vriendin die is ge-emigreerd naar Wales. Het zal voor mij een eerste keer zijn dat ik echt alleen op pad ga voor langere tijd. Voorheen ben ik altijd met een reis-partner gegaan.
Nu ben ik op zoek naar tips, ik zit er aan te denken om met mijn auto door de tunnel of met de boot naar Dover te gaan en van daaruit een road trip te maken naar het Pembrokeshire gebied.
Geen idee of het ‘makkelijk’ is om alleen te reizen. Zoals ik zei, het is voor mij echt de eerste keer om alleen te reizen, heb ergens best een gezonde angst dat het erg eenzaam zal zijn. Maar ik ben verzot op Engeland, heb in het verleden al Zuid Engeland bezocht (Devon, Cornwall etc), Schotland en ook Wales. Zit erover te denken om toch een uitstapje te maken naar Dartmoor weer, of Exmoor… gebieden die me jaren geleden echt fascineerden en ik zou ze graag weer terug zien.
Hoe pak ik dit aan? Het ongeveer anderhalve week dat ik gepland heb.
Of is het makkelijker om op Bristol te vliegen en daar een auto te huren? Of toch openbaar vervoer?

Alle tips zijn welkom en misschien zelfs een beetje geruststelling dat het echt niet eng is of moeilijk om links te rijden (heb ik overigens wel al gedaan maar nooit alleen in een auto)

Ik ben net terug uit zuid-oost Engeland en ik reis altijd alleen met mijn bus-
camper. De Engelsen zijn ontzettend aardig en behulpzaam, en bang ben ik al helemaal nooit geweest. Met de ferry van Hoek van Holland met stena line
vind ik het fijnst. Als je vanuit Duinkerke vertrekt, is het nog een heel eind
vanuit Nederland rijden met de auto. Maar als je dat er voor over hebt, kun je daar ook voor kiezen. Je komt dan wel meer in zuid Engeland aan. De afvaarten
zijn bijna ieder uur, dus kies maar.
Bed en breakfasts zijn overal, maar de VVV’s kunnen je altijd helpen aan
adressen. Tenzij je met de tent gaat, kampeertereinen genoeg.
Wat wel wennen is dat ze daar de pond hebben, maar bij iedere Tesco kun
je geld pinnen.
Gewoon doen dus en als je nog vragen hebt, stel ze gewoon.

Anke