Alleen naar Noorwegen met een 'doel', tussenjaar activiteit

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar september heb ik nu een tussenjaar, deze periode heb ik vooral gewerkt en allerlei activiteiten gedaan. Het plan was en is nog steeds om de laatste paar maanden van dit tussenjaar een korte periode naar Noorwegen te gaan. Hier ben ik nog nooit geweest maar iets spreekt me aan, aan de Scandinavische landen. Afgelopen zomer ben ik wel met een georganiseerde groepsreis naar Zweden geweest, en van die omgeving kon ik ook erg blij worden!

Nu wil ik liever niet op de bonnefooi, omdat ik toch een bezigheid/doel wil hebben. Hierom heb ik een account aangemaakt op workaway.info. Dit is een site waarop mensen van over de hele wereld vrijwilligerswerk aanbieden (‘hosts’) en vrijwilligers via de site contact op kunnen nemen met deze ‘hosts’. Dit heb ik meerdere malen gedaan, veelal met leuk overkomende hosts die bijvoorbeeld een ecologisch verantwoorde boerderij hebben. Maar ook wel eens met bijvoorbeeld een campinghouder.
Helaas krijg ik maar weinig reactie, of een korte negatieve reactie (er is niemand nodig), dus ik begin een beetje wanhopig te worden.

Nu is mijn vraag aan iemand op het wereldwijzer forum:
Heeft een van jullie een leuke locatie of een kennis die er voor open staat om op soortgelijke manier (workaway principe) iemand te ontvangen?

Dit kan van alles zijn, ik sta voor veel open! Dus al is het iets kleins of denk je misschien; ‘dat vind ze vast niet leuk’, laat het toch maar weten!

Ik ben erg benieuwd naar reacties. Als er vragen zijn of tips, laat het me alsjeblieft weten!
In een bericht of hier bij dit topic…

Hartelijke groeten,
Raphaelle

Hoi Raphaelle

Mooi plan! Helaas kan ik je daar niet echt mee helpen vrees ik… Zal er morgen nog even over nadenken, wie weet schiet me toch iets te binnen.

Wel iets voor je gevonden, geen idee of het iets is:

http://www.feriebolig.nl/nieuw/index.php?option=com_content&view=article&id=195:vrijwilligerswerk-in-zuid-noorwegen-kom-helpen-in-een-prehistorisch-dorp&catid=25:frontpage

Hopelijk vind je snel iets leuks!

Groetjes Thijs

Hay Thijs,

Hartstikke bedankt! Ik heb op het tweede oproepje gereageerd, hopelijk is het wat!
De eerste is helaas van 2010 en niet meer nodig, zag ik.
Ik vroeg me toch af hoe je het gevonden hebt, hoe heb je gezocht? Misschien dat ik dan nog meer vind, want via Google kwam ik niet echt iets tegen.

Groetjes,
Raphaelle

Hoi Raphaelle

Ik heb wat op Google zitten “kloten” met verschillende zoektermen. Weet eigenlijk niet precies meer met welke termen. Morgenavond heb ik wat meer tijd dan zal ik nog even rondneuzen.

Je zou eventueel een mailtje kunnen sturen aan visitnorway.com goede kans dat zij je wat verder kunnen helpen.

Excuus van die eerste, zo goed had ik niet gekeken. Ha ha.

Groetjes Thijs

Hoi Raphaelle

Het is niet heel veel leuks wat ik tegen ben gekomen maar wie weet heb je hier iets aan:

English Summary | Frivillighet Norge (Geen idee of dit wat is hoor…)
http://ec.europa.eu/youth/evs/aod/hei_en.cfm
http://www.workaway.info/13566336994a-en.html
Oslo - Volunteer jobs — Paguro.net

Groetjes Thijs