Alaska info gevraagd

Hallo,

wij zijn van plan om volgend jaar naar Alaska te gaan en zijn ons nu een beetje aan het orienteren…heeft iemand een idee hoeveel de gemiddelde vliegtickets naar Vancouver en de ferry/auto naar Alaska of vluchten naar Alaksa kosten? Via welke maatschappij/plaats we het beste kunnen vliegen? En wat is - afgezien van de kosten - de beste/mooiste route?
We hebben ongeveer 4 weken de tijd en willen in juli-augustus gaan; wat adviseren jullie om te bezoeken qua nationale parken en mooie routes? We willen ons vnl richten op Alaska, maar een stukje Canada is geen probleem als het een mooie route is. Alle informatie is welkom! Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

groetjes Esther

Wat betreft de vliegtickets: er zijn meerdere maatschappijen die naar Vancouver vliegen, al dan niet met overstap. KLM en AirTransat vliegen rechtstreeks, waarbij de tweede een budgetmaatschappij is. Het hangt er vanaf hoeveel waarde je hecht aan entertainment aan boord (het is een lange vlucht!), eten met smaak, het aantal beschikbare wc’s en inbegrepen extra’s (zoals alcoholische dranken). Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor KLM dan nog een keer met AirTransat te vliegen. Na 4 vluchten ben ik die maatschappij wel zat. Aan de andere kant is het moeilijk om in andermans portemonnee te kijken, zeker omdat de prijzen in het hoogseizoen best ver uit elkaar lopen.

1 like

Als je 4 weken hebt zou ik het stuk van Vancouver naar Alaska niet met de auto afleggen… Misschien kun je een goeie vlucht met Alaska Horizon Airlines of Continental Airlines krijgen?

Ik heb zelf een jaar in Anchorage gewoond, wat de grootste stad is van Alaska maar wat een erg sombere stad is eigenlijk, niet echt de moeite waard. Je moet zeker naar Denali National Park, heel bijzonder, Fairbanks (de warmwaterbronnen zijn zeker een bezoekje waard) en Kenai.

1 like

Een rondvlucht over Wrangell-st. Elias nationalpark is een van de mooiste vluchten die wij ooit gemaakt hebben. En niet eens duur.
Denali en Kenai mogen niet ontbreken.
Als je genoeg tijd hebt kan ik de weg naar haines aanraden via Yukon. Je hoeft niet eens de grens over om prachtige natuur te zien.
Als je van Hiken houdt is de beklimming van de Kings throne in Kluane national park een aanrader.
Je kunt ook in vlgs. mij 7 dagen met een cruise schip van Vancouver naar Seward via Glacier bay en dan terug vliegen. Glacier bay is fantastisch.
Veel plezier in het prachtige Alaska.

1 like