ik zal jullie hier nog wel vaker ‘stalken’ met vragen!!
Eind juli-augustus ben ik van plan naar India te gaan.
Nu wil ik van in de namiddag, nadat ik de Taj in Agra heb bezocht naar Jaipur met de auto. Iemand enige ervaring met de route Agra- Jaipur (auto)? Ik wil onderweg misschien een hotelletje pakken langs de weg.
Zijn er leuke dorpjes, ik heb gehoor van Fatehpur Sikri, is dat de moeite waard? Zijn er ‘schone’ hotels te vinden?
Alle tips over Agra-Jaipur zijn welkom!! Hoeveel km, goede wegen??
Leef je uit!
Het is 235 km van Agra naar Jaipur. Fatehpur Sikri heb je in 2-3 uur echt wel gezien. Ik zou zeggen: vertrek bijtijds uit Agra, bekijk fatehpur Sikri en rij door naar Bharatpur. Boek daar een nachtje bij http://www.hotelsunbird.com/.
's Middags en/of de volgende ochtend ga je heerlijk fietsen door het vogelreservaat, daarna rij je verder naar Jaipur. ook als je niets om vogels geeft is het landschappelijk mooi en je bent in het park even weg van alle drukte.
1 maar: als de moesson slecht is geweest staat het reservaat vrijwel droog en is er weinig te zien. Dan nog is een overnachting daar wel relaxt.
Hoi dit past precies in wat ik ook ingedachte had; waarvoor dank!
wij vertrekken half november. mijn vraag: hoe schat je in dat er wat te zien is in die periode? (in het park)
groet!
AJ