Agios Nikolaos

Nou na lang zoeken, twijfelen en opnieuw zoeken zijn we er grotendeels uit. We hebben een leuk hotel in de gidsen gezien in Agios Nikolaos (Kreta). Maar zou toch nog graag wat reacties/ervaringen lezen van mensen die hier zijn geweest. Is het een gezellig plaatsje? Zijn er voldoende mogelijkheden qua terrasjes, winkeltjes, barretjes enz?

Kent iemand misschien hotel Coral?

Zijn er genoeg excursiemogelijkheden in de buurt? Is het een leuke omgeving om een auto te huren?

Groetjes, Diamond

Niemand? :frowning:

Groetjes, Diamond

Hoi Diamond.
Agios Nikolaos is een mooi stadtje ben er al een paar keer geweest.
Er is zat te doen heel veel winkels,terrassen en restaurants.
Vooral bij het meertje kun je je goed vertoeven.
In de buurt zitten wat excursies 1 ervan is spinalonga.
Maar die kun je zelf wel gaan bezoeken,als je een auto huurt en naar Elounda rijdt neem je bij de haven een boot naar spinalonga.
Het is erg interresant en nog een leuk boottochtje ook.
Ik kan een hoop vertellen van wat er te doen is op kreta maar ik denk dat het handig is een boekje te kopen over kreta daar staat alle wetenswaardigheden en bezienswaardigheden in.
Ik zelf met me vriend komen al 10 jaar op kreta en altijd in Rethymnon.Ook een erg leuk stadtje we gaan dit jaar weer heen 2x.
Ook voor het eiland maar we hebben daar heel veel vrienden waar we dan al 10 jaar mee omgaan.
Ik kijk er nu al naar uit om iedereen weer te zien.
Nou als je vragen heb kun je altijd mailen.
Groetjes Sieta.

Hé Sieta, bedankt voor je reactie! Dus volgens jou is het wel een aanrader begrijp ik…Ken je misschien hotel Coral ook? Ik vind het er van de buitenkant wat minder aantrekkelijk uitzien maar lees er verder wel goeie reacties over. En hoe zijn de stranden daar?

We willen graag een weekje zon, zee, strand, gezellig centrum en een dag een auto huren. Denk je dat Agios Nikolaos daar een geschikte keuze voor zal zijn?

Groetjes, Diamond

Hoi Diamond.
Heb je al op vakantiereiwijzer.nl gekeken?
Als je op die side zit kijk je naar agios nikolaos en dan zie je hotelCoral staan daar staan 11 reacties en ze zijn naar mijn inzien
erg positief dus ik denk dat je daar wel heen zou kunnen gaan.
Ik ken het hotel niet maar dat komt omdat ik altijd in Rethymnon zit.
Daar ken ik wel wat hotels en appartementen.
Jazeker ik zou wel een auto huren als ik jou was dat is echt de moeite waard en zo zie je nog wat van het eiland en van de plaatselijke bevolking.
Heb nog wel wat tips om heen te gaan naar het bergdorpje kritsa erg leuk en de bevolking is daar super vriendelijk er zit daar ook nog een kerk de panagia kera is wel de moeite waard om te bezichtigen en ook lato het is een argeologische opgraving zit bovenop een berg maar wel te doen en je heb daar een prachtig uitzicht op zee.
Wat ook de moeite is is ierapetra is een prachtig stadtje om doorheen te wandelen er zit aan de haven een ford die je kan bezichtigen en de weg er na toe zitten allemaal tavernas.
Verder kun je nog naar het lassithi plateau er is daar een we kun je helemaal rondrijden om het plateau.Daar kun je nog een grot bekijken de diktaon andron echt de moeite waard je kunt kiezen of anderhalf km lopen of met de ezel maar is erg duur 15€ en daar zijn nog wat tavernas om wat te eten en te drinken en nog wat spulletjes bieden ze aan om te kopen.
Ik hoop dat je hier wat aan heb als je meer wilt weten dan hoor ik dat wel.
Groetjes Sieta.

Hé Sieta, ik had inderdaad de reacties al gelezen op vakantiereiswijzer. Het hotel krijgt leuke reacties. Maar had gehoopt hier nog iemand tegen te komen die er ook was geweest en die ik nog wat vraagjes kon stellen.
Denk dat Kreta genoeg mooie dingen heeft om te gaan bekijken, leuk al die tips die je me geeft!

Zit je in Rethymnon altijd in een bepaald hotel? Wij hebben ook nog naar deze plaats gekeken, lijkt me ook erg leuk en sfeervol.

Groetjes, Diamond

Hoi diamond.
Ik kan je Rethymnon ook aanraden.
Wat ik al eerder schreef mn vriend en ik komen al 10 jaar in Rethymnon.We hebben eerst 6 jaar in hetzelfde appartement gezeten en werdt gecontracteerd door sudtours.
Alleen de laatste paar jaar waren we niet zo te spreken over het appartement sudtours heeft het ook niet meer in zn boeken staan.
In Rethymnon zelf is ook veel te zien en te beleven het oude stadtje is erg leuk en de haven en het fort als je bij het fort ben kijk je over de hele stad uit je heb daar veel terrassen aan de boulevard en ook winkeltjes.En in de oude binnenstad is ook veel leuke winkels terrassen en goede restaurants kan je zo al een paar aanraden zijn allemaal vrienden van ons sommigen al 10 jaar.
Sudtours heeft nu 2 appartementen in de aanbieding en 1 hotel.
1 appartement heet Elina ben daar 1x met kerst geweest maar is zeker een aanrader het zijn ruime appartementen en wordt elke dag schoon gemaakt en ligt erg centraal vlakbij strand en centrum.
Het andere appartement ligt meer berg opwaarts het heet jo-ann maar als je het op vakantiereiswijzer leest dan is dit niet veel soeps.
En dan heb je kriti baech dit hotel zit aan de boulevard en direct aan de overkant zit het strand ik kan het hotel alleen van de buitenkant.
Alleen ik hoorde een hoop klachten over het eten want je kunt op bassis van hp en lo boeken.
Wij zelf komen de laatste 4 jaar nu in Astali het is een familie hotel het is niet erg groot maar wel bere gezellig de eigenaresse en haar zoons zijn super aardig en ze doen alles voor je.Het hotel is super schoon en ligt ook heel centraal vlakbij het centrum en strand.
Wat stappen betreft dat kan je in Rethymnon ook goed kroegjes en discos zat.En wat tips en trips betreft weet ik in de omgeving van Rethymnon ook heel veel op te noemen.
Nou, als je nog meer van me wilt weten dan hoor ik dat graag hoor.
Vindt het erg leuk om mn ervaringen over kreta door te geven.
Groetjes Sieta.

Hé Sieta, is ook leuk om je ervaringen uit te wisselen. Helemaal als je er een ander weer verder door kan helpen :smiley:

Rethymnon heeft mijn voorkeur boven Agios Nikolaos. Het ziet er naar mijn mening wat sfeervoller uit en de stranden schijnen er wat mooier te zijn. Ook erg belangrijk vind ik. Maar zoals ik op een ander onderwerp ook al had geschreven, wij willen graag bij ons uit de regio vliegen en dat kan alleen op Heraklion en niet op Chania…

Groetjes, Diamond

Maar zoals ik op een ander onderwerp ook al had geschreven, wij willen graag bij ons uit de regio vliegen en dat kan alleen op Heraklion en niet op Chania…

Hallo Diamond,

Hebben jullie weleens gedacht om even bij jullie over de grens te gaan naar Munster/Osnabruck. Die vliegen 2 maal per week naar Heraklion en 1 x per week naar Rhodos.

Misschien een tip :rolleyes: :rolleyes:

gr, Frans

Hoi diamond.
Zijn er dan geen aanbiedingen vanaf heraklion naar Rethymnon?
Want ik weet dat we met sudtours ook vaak van heraklion zijn gekomen dus ik zal haast denken dat dit moet gaan lukken.
Ja ik weet zeker dat je Rethymnon ook wel erg leuk gaat vinden.
Er is vanaf Rethymnon ook zat te doen en ook uitstapjes met de auto.
Ik zal zeggen laat me het verder weten wat je gaat doen dan hoor ik nog van je zodat ik mischien je nog tips kan geven mischien ook nog wel van hotels in Rethymnon.
Wat ik net al schreef wil je graag helpen met tips en trips.
Groetjes Sieta.

Hé bedankt allemaal voor het meedenken :smiley:
Heb ook al gekeken naar vertrek vanaf Munster maar dan betaal je een behoorlijke toeslag. Na alles uitgerekend te hebben zouden we dan toch een stuk duurder uit zijn.

Maar Sieta jij bent dus wel aangevlogen op Heraklion en naar Rethymnon gegaan/ Heb je dan geen heel lange transfertijd?

Groetjes, Diamond

Hoi diamond.
De transfer naar Rethymnon bedraagt ongeveer een uur tot anderhalf uur. Maar ik denk dat naar agios nikolaos ook zoiets zal zijn.
Het hangt er ook een beetje vanaf welk hotel je boekt en waar je uit de bus gaat die tijden waren bij ons verschillend.
Ga nu slapen ik spreek je oke.
Groetjes Sieta.

Heb een paar kennissen van ons ook al enthousiast gemaakt voor Agios Nikolaos! Denk dat het dat toch wel gaat worden!

Ga nu lekker m’n verjaardag vieren!

Groetjes, Diamond

Hallo Diamond,

Van harte gefeliciteerd

http://members.home.nl/rhodos-informatie/Web/birthday32.gif

gr, Frans

Hé Frans, heel erg bedankt, erg leuk!!

Groetjes, Diamond

Oh je bent jarig…congratutalions!! Heb je al veel mooie kadootjes gekregen?

Hoi diamond.
Van harte gefeliciteerd en nog een fijne dag.
Dus je gaat voor Agios Nikolaos.
Het is wel een mooie stad maar dat had ik al geschreven.
En ga je dan voor hotel Coral.
Nou ik hoor het wel.
Groetjes en nog een fijne dag Sieta.

Hé Holidaylover en Sieta, thanx!! Heb een erg leuke dag gehad en ben erg verwend met leuke kadootjes!

Deze week gaan we even naar het reisbureau en dan gaan we ook maar meteen de beslissing nemen. Wil daar ook nog graag even wat info opvragen over Agios Nikolaos. Als het dit wordt dan kiezen we voor hotel Coral. Niet al te duur en zoveel leuke reacties. Als we maar lekker een week tot rust kunnen komen en een gezellige vakantie hebben, dan zijn wij al dik tevreden!

Groetjes, Diamond

Hoi diamond.
Ik denk dat het wel goed gaat komen.
Ik denk dat kreta je prima zal bevallen.
Heb inmiddels ook al geboekt voor 2x dit jaar.
En omdat we er al zo lang komen heb ik de tickets op internet geboekt en een mailtje naar het hotel gestuurd.
Moet alleen nog een auto boeken zodat ie weer klaar staat bij het vliegveld.Onze vrienden zijn al op de hoogte dat we er weer aan komen.En we kunnen op kraam bezoek want mn griekse vriendin is zwanger en de 24 st mei uitgerekend normaal gaan we in mei maar omdat ik de kleine wil zien gaan we later.
Krijg echt weer zin om naar kreta toe te gaan.
Sucses met boeken ik lees het wel waar je naartoe gaat.
Groetjes Sieta.

Leuk he, alvast al die vakantievoorpret! Elk jaar is het weer een gepuzzel om uit te zoeken waar we nu weer naartoe gaan, maar het is voor een goed doel he :stuck_out_tongue:
Afgelopen twee jaar zijn wij naar Mallorca geweest, dus denk dat dit wel totaal anders zal zijn. Maar das natuurlijk alleen maar leuk!’

Wat leuk zeg dat je vriendin zwanger is en dat jullie straks de kleine gaan bekijken, maakt de vakantie nog iets specialer!

Ik laat je zeker even wat het geworden is!

Groetjes, Diamond