Ik ben samen met nog 4 andere meiden op zoek naar een instelling waar we gedurende 5/6 weken een project kunnen gaan doen. We starten eind februari 2012. Weet iemand een instelling of heeft iemand goede tips om een instelling te zoeken?
Alvast bedankt!
Wat lijkt je leuk, wat zoek je eigenlijk?
Onze voorkeur gaat uit naar instellingen voor kinderen of jongere jeugd. We lopen op dit moment allemaal stage met kinderen met diverse problematieken en vinden deze doelgroep erg leuk!
Er zijn een aantal scholen waar de kinderen goed Nederlands spreken naast hun moedertaal. Jullie staan niet voor de klas neem ik aan. Wat zouden jullie willen doen als project? Er zijn hier veel creches. Dino is er een van die ook een vestiging heeft in Nederland. Kan je navragen of ze interesse hebben. Ik werk zelf in het onderwijs en kan misschien wat vragen als jullie een duidelijk plan hebben. Ik hoor het wel. Groeten uit Curacao.:zon02:
Hallo,
Klopt, wij staan inderdaad niet voor de klas, maar we zouden wel kunnen komen kijken in de klas. We willen een onderzoek doen waar jullie ook echt iets aan hebben. Een mogelijkheid is dat jullie zelf aangeven waar jullie als instelling tegenaan lopen. Wij gaan hier dan gedurende 5 a 6 weken actief mee aan de slag!
Voorbeelden van dingen waar je binnen de instelling tegenaan kunt lopen zijn:
-Bepaald onwenselijk gedrag komt regelmatig voor, wij kunnen dan aan de slag gaan met onderzoeken waar dit vandaan komt en bijvoorbeeld een beloningssysteem ontwikkelen.
-Jullie kunnen te maken hebben met kinderen die seksueel grensoverschrijdend gedrag laten zien, wij kunnen ons hierop richten en bijvoorbeeld iets doen met onder andere seksuele voorlichting.
-Er zijn veel kinderen binnen de instelling die slachtoffer zijn van huiselijk geweld, dan kunnen we ons bijvoorbeeld richten op hoe dit sneller en beter gesignaleerd kan worden
-Het verloop van contact tussen kind en ouders is niet voldoende, we kunnen vervolgens iets doen met systeemgerichte interventies.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden van onderzoeken die we zouden kunnen doen. Het is belangrijk dat ons onderzoek goed aansluit bij de vraag van de instelling, zodat we jullie aan het eind van deze 5 a 6 weken ook echt iets aan kunnen bieden.
Heb je misschien een idee waar we aan de slag zouden kunnen gaan?
Groetjes Maartje.
Ik heb je een PB gestuurd. Ik heb gemaild en wacht op antwoord.
Heb bericht gehad van functionaris dat het interessant klinkt. Ik had jullie bericht met punten meegezonden nl.
Zij heeft het op haar beurt weer verstuurd naar een ander bureautje heeft ze gezegd.
We wachten af… duimen!