Afstudeer stage en taalcursus spaans 2008 !

Hallo allemaal :smile:!

Het is voor mij nog een beetje ver weg maar volgend jaar wil ik graag afstuderen in Zuid-Amerika! Dit om de spaanse taal nog beter te beheersen en vervolgens te kunnen reizen in dit prachtige stuk van de wereld!

Momenteel volg ik de studie vrijetijdsmanagement aan de internationale nederlandse hogeschool in Breda ( NHTV). Ook heb ik een opleiding gevolgd aan het MTRO. Ik zoek dus een afstudeer stage op het gebied van vrije tijd of toerisme. B.V. Projecten / evenementen e.d. die georganiseerd moeten worden. Wellicht iets met reizen.

Nu is het niet makkelijk deze te vinden, ik vroeg mij af of er hier iemand is die hiermee ervaring heeft en mij een handje zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes!

Annelie

Heyy,

Wanneer moet je stage doen in 2008? Februari of het nieuwe schooljaar… rond september dus?
Heb je zelf al een land in gedachten.
Ik ben zelf ook op zoek naar een stage en wat ik vooral heel leuk vind is om ervaringen van andere mensen te lezen. Ga gewoon eens googlen en je vind er ontzettend veel!
Probeer ook te bedenken watvoor stage je wilt doen, en dan bedrijven zoeken die dat soort werk doen. Gewoon gaan mailen dan.
Ik ben benieuwd naar je antwoord…

Groetjes Danielle

Hoi Annelie en Danielle,

Ik woon in Cusco en hier is er een reisbureau/Spaanse school die heel veel van dit soort posities heeft. Er zitten dan vaak Spaanse cursussen aan verbonden.

De website van de school is:
http://www.amautaspanishschool.org/

En van het reisbureau:

Het is opgezet door een Nederlandse, dus je zal denk ik veel Nederlanders tegenkomen zowel in de school als het reisbureau, maar ik vind hun opzet heel georganiseerd, wat hier in Peru nog wel eens tegenvalt.
Ik moet hier bij zeggen dat ik er zelf geen contact mee heb gehad, heb er alleen van gehoord/hun website gezien.

Verder is er nog PachaMama Explorers, http://www.pmexplorers.com , een leuk reisbureau van een vriendin van mij, die zoiets eventueel wel zou kunnen organiseren.

Laat even weten of het daarmee wat wordt!

Groetjes uit Cusco,

Elise

Hoi Elise!

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen! Bedankt voor je handige tip! Voor mij is het nog ver weg ( 2008 / 2009 )maar het reisbureau lijkt me zeker wel wat! Ik heb het even doorgenomen en bekeken wat ze precies doen maar ik ben zeker enthousiast!
Wie weet in de toekomst kan ik altijd contact opnemen voor mogelijkheden! Zoals ik zag zoeken ze ook mensen voor de marketing afdeling waar ik met name ook in geinteresseerd ben! Nu ben ik wel meer opzoek naar iets meer met evenementen dan de directe toeristen branche! Maar ik weet eigenlijk niet precies hoe dat zit met mogelijkheden hiervoor in Zuid-amerika?

Weet jij misschien hoe dat zit? In zuid-amerika? Evenementen e.d.? Festivals e.d. die georganiseerd worden? Ik heb daar namenlijk nog geen duidelijk beeld van! Weet ook niet in hoeverre zij daarmee bezig zijn!

Alvast bedankt voor de moeite en je tip! Zeker weer meer mogelijkheden gezien!

Groetjes vanuit het regenachtige nederland! :wereld:

Annelie

Hoi Annelie,

Hmm, hier is de evenementen branche inderdaad een fractie van de grootte in vergelijking met die van Nederland/Europa. Maar dan heb ik het vooral over de steden in Peru, buiten Lima. In Lima wordt nog weleens wat afgeorganiseerd, maar ik heb geen idee hoe het is om daar binnen te komen. Alhoewel de meeste mensen geen nee zullen zeggen tegen een gratis hulp…

Maar Peru is een van de minder ontwikkelde landen van het zuidelijke continent, ik weet bijvoorbeeld van Argentinië, Chile en Brazilië dat daar veel meer evenementen plaatsvinden.

Hoop dat je dat een beetje een beeld geeft, nu even hopen op een antwoord van een van de mensen die in andere zuid-amerikaanse landen wonen, waarvan ik weet dat er een aantal op het forum rondzwerven!

Groetjes,

Elise

Hoi,

Ik woon in Noord-Peru en wij proberen ons stadje te promoten en voor te bereiden op toerisme. Daar kunnen we absoluut hulp bij gebruiken en ik denk dat het een goede afstudeeropdracht zou kunnen zijn. Ik begrijp echter dat je mee op zoek bent naar evenementen.
Er is hier wel elk jaar in juli een beurs en veel festiviteiten evenals in februari met carnaval, maar die organisatie is in handen van de lokale bevolking. Die kunnen vast wel hulp gebruiken, maar dat is iets van de korte termijn planning. Als mensen daarover nu iets toezeggen, dan zijn ze dat tegen die tijd allang weer vergeten.
Mocht je meer willen weten over Celendín, kijk dan op http://www.celendinperu.com

Succes!

@Orange,

ik studeer international tourism management en dat gaat over het ontwikkelen van toeristische gebieden!

ik studeer dit ook in Breda en ga als alles meezit volgend jaar september beginnen met afstuderen, mijn vraag is hoe goed moet je spaans zijn om bij jullie als vrijwilliger aan de slag te gaan

ik spreek nauwelijks spaans maar wil het dolgraag leren en de enige mogelijkheid voor mij om het te leren is om het in een spaanstalig land te leren!

groetjes wendy

Hoi,

Het ligt er een beetje aan wat je precies als vrijwilligerswerk wilt doen. Een van de opties hier is het geven van engelse les, en dat gaat prima zonder een woord spaans. Ook het geven van aandacht aan gehandicapte kinderen is goed te doen zonder spaans. Als je hier echter je afstudeeropdracht zou willen doen is het handiger wel een basis te hebben, hoewel je met mijn hulp ook zonder al een behoorlijk eind zou kunnen komen.
Groot voordeel hier is dat er nauwelijks buitenlanders of Peruanen die Engels spreken te vinden zijn, daardoor moet je wel spaans praten, of je wilt of niet, soms lastig, maar je gaat er wel lekker snel door vooruit!

Groetjes, Susan

hey Elise!
Wat gaaf dat je de stap aan het maken bent om naar het buitenland te gaan!
Zelf studeer ik aan de Hogeschool Rotterdam ook de studie vrijetijdsmanagement.
Ik ben voor mijn derdejaars stage naar Peru gegaan, zoals ik ook van anderen las gaven ze Cuzco aan. Let op bij welk bedrijf je gaat stagelopen of afstuderen. Zelf heb ik een minder positieve ervaring gehad, omdat het bedrijf totaal niet geschikt was om met stagiaires om te gaan. Ik heb er maar wat van gemaakt en heb het gehaald. Maar vraag niet hoe.
Het zegt niks over jou, geef niet op en oordeel zelf! Slim is inderdaad om informatie te zoeken.
Ik heb via www.hetanderereizen.nl (judith is contactpersoon, schat van een mens) dit bedrijf gevonden. Zij kon er weinig aan doen dat dit bedrijf minder was. Mijn huisgenote had wel een goed stagebedrijf: een reisbureau, maar ik kan even niet meer op die naam komen.
Zij heette Manon en heeft er anderhalf jaar geleden stage gelopen. Misschien leuk om na te vragen. Ga in ieder geval maar niet naar Eco Amazonia…

Afstuderen is wel heel wat anders dan een stage lopen. Met een taal die je niet volledig beheerst loop je soms tegen cultuur en taalproblemen aan. Maar ik heb de indruk dat je al goed Spaans kan. Dit is wel een hele goede ervaring. het staat leuk op je cv, je krijgt er een bak mensen kennis (en vrienden) bij en wellicht ook die geweldige werkervaring!

Wens je veel succes en als je wat wilt weten kan je altijd aan me vragen!

Sarah

sorry, naam vergissing! geen elise maar annelie :frowning: