Africa Roept Ons!

Ken je dat? Van kleins af aan een droom hebben… er nooit wat mee doen maar elke keer knaagt het weer en borrelt het weer naar boven.
Vorig jaar is mijn droom even werkelijkheid geworden. Ik heb een maand gewerkt als vrijwilligster voor “an open door” (engelse organisatie) in een kindertehuis in Uganda. Mijn plan stond daarna vast. Daar heb ik gevoeld wat het is om te LEVEN! Mijn hart ligt in Afrika… Mijn vriend stond hier sceptisch tegenover maar is ondertussen minstens zo anthousiast als ik. Wij hebben beiden de opleiding mdgo-spw afgeronden zijn 28 jaar oud. Hij is werkzaam bij het COA. Heeft het altijd enorm naar zijn zin gehad maar wil meer… meer helpen meer cultuur… Onze wereld verbreden… Geheel vrijwillig wordt moeilijk om van te bestaan. En voor vacatures van betaalde banen wordt minstens hbo gevraagd. Hier lopen wij bij het zoeken naar werk tegenaan. Kost en inwoning moet minstens geregeld zijn. Kan iemand ons helpen??

Bedankt alvast!
Vriendelijke groeten Marco en Carolien.

Hoi Carolien en Marco,

Ik ben twee jaar gelden voor een periode van 6 maanden in Uganda geweest en heb daar toen gewerkt in een instelling voor verstandelijk gehandicapten (kinderen en ouderen). Ik heb daar toen stage gelopen voor mijn opleiding SHP, maar heb hiervoor de SPW gedaan. Verder ga ik as 28 Oktober voor een jaar naar Uganda, ik ga met twee vriendinnen mijn eigen Kinderdagverblijf beginnen. Als je wilt kan k daar voor jullie wel eens rondkijken, en misschien zouden jullie het leuk vinden dat ik voor jullie kijk of er een plekje is op L’Arche, dat is de instelling waar ik toen stage heb gelopen. Volgens mij zou je hier gewoon een lokaal salaris kunnen verdienen, maar dat zou ik even voor jullie na kunnen vragen, want ik heb nog regelmatig mail contact met hen.
Ik hoor wel van jullie,

Groetjes Nathalie