Advies over reis naar Ghana gevraagd

Begin volgend jaar ga ik met een groep mensen (circa 12) naar Accra (Ghana). We hebben 5 jeeps gekregen en die gaan we in Ghana en Mali doneren aan projecten die wel een goede 4x4 kunnen gebruiken. Vervolgens vliegen we vanaf Accra weer terug naar NL.

We hebben al wat goede mensen bij elkaar (monteurs e.d.) maar niemand die enige ervaring heeft met reizen in Afrika… Door dit gebrek aan ervaring hebben wij nog veel vraagtekens in ons plan staan.

Ik ben nu bezig om de risico’s en probleemgebieden in kaart te brengen. Onze route is als volgt; Marokko (+Sahara), Mauritanië, Senegal, Mali, Burkina Faso en Ghana. Het plan is om tot Dakar (Senegal) langs de kust te blijven rijden en vanaf daar naar het oosten te gaan.

Zijn er hier mensen die mij kunnen adviseren over de risico’s en probleemgebieden. Zo heb ik vooral over Mauritanië tegenstrijdige informatie gevonden.

Bedankt alvast.

Hallo,

Neem eens contact op met Bram Duin(www.manekunda.nl) Mail: [EMAIL=“manekunda@live.nl”]manekunda@live.nl

Hij heeft veel ervaring!

Hey,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Bram een mail gestuurd.

Als er meer mensen zijn die nog wat advies kunnen geven… Graag!

Hallo,

Ik heb begin dit jaar met een Toyota Landcruiser 105 de trip Tunesia-Algerije-Niger-Benin-Togo-Ghana gedaan.
Dat is een route die nu blijkbaar ten strengste wordt afgeraden wegens kidnapping van 5 Franse toeristen in het Noorden van Niger.
Ik heb toen in Ghana mijn wagen op de boot gezet en met het vliegtuig teruggekomen wat maakt dat ik de rest van mijn geplande trip (Burkina Faso-Mali-Senegal-Gambië-Senegal, Mauritanië, Marocco) alsnog wil uitvoeren (begin volgend jaar?)
Heb je concrete vragen of zou het mogelijk zijn de route geheel of gedeeltelijk samen te reizen, neem dan even contact op
mvg

Lucas
[EMAIL=“lvanwaes@yahoo.co.uk”]lvanwaes@yahoo.co.uk

Hey Lucas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je een mail gestuurd.