Hoi allen,
Mijn vriend en ik vertrekken 11 aug naar BKK. We willen vanuit daar doorvliegen naar KL. Wellicht nog richting Cameron Islands, Langkawi?
Uiteindelijke doel is ook nog even Samui en Phangan in Thailand, en dan weer terug naar BKK (2 dgn) en naar huis op 26 aug.
Wat raden jullie aan?
Van Thailand weten we al heel veel, maar Maleisie is nog zo onbekend voor ons. Daarentegen vinden we Phangan heel fijn, dus vandaag dat we daar weer heen gaan…
Alvast bedankt!
Groetjes.
Hoi Laurien,
Het zijn de cameron Highlands en niet islands… Misschien dat je de Perhentian Islands bedoeld?
Vanuit KL kun je met Fireflyz (dochteronderneming Malaysia Airlines) goedkoop vliegen naar Koh Samui. Zij vliegen ook vanuit KL naar Langkawi of Penang en volgens mij ook in de richting van de Perhentian eilanden.
Wij zijn in mei met hun naar Koh Samui gevlogen en dat is ons erg goed bevallen. Je kunt gewoon 20 kilo bagage meenemen en de vliegtuigen zijn ook goed. Let wel op dat je naar een ander vliegveld in KL moet dan KLIA, maar dat is verder geen probleem.
Let wel op dat je allemaal losse (retour) tickets moet boeken en dus is het handig om rekening te houden met wat overstaptijd te houden.
Eventueel kun je ook vanaf het vaste land vlakbij Langkawi met de trein naar Thailand en dan met de boot naar Koh Samui en Phangan.
Groeten Mike