ADL-hulp gezocht als reisgenoot

Hallo,

Voor de komende zomerperiode ben ik op zoek naar een reisgenoot, die mij tevens als ADL-hulp wil helpen.

Ik heb een dwarslaesie C5/C6. Zelfstandig reizen is voor mij helaas niet mogelijk. Het is voor mij al een aantal jaren geleden dat ik voor het laatst op vakantie ben geweest. Aan georganiseerde groeps vakantiereizen heb ik een hekel. Inmiddels ben ik op een leeftijd (34) dat veel vrienden relaties en kinderen hebben, dus met een stel vrienden op vakantie komt er eigenlijk niet van.
Daarom zoek ik via deze weg een reisgenoot die mij tijdens de vakantie wil helpen met ADL-handelingen en licht verpleegkundige taken. Het liefst een vrouwelijk iemand. Qua leeftijd heb ik niet veel eisen. Je moet jezelf niet te oud of te jong vinden.
Omdat het best een hele stap is, op deze manier reizen, lijkt me het leuk eerst bijvoorbeeld in Nederland wat te gaan doen.

Als dit je wat lijkt, reageer dan. Wellicht kunnen we dan binnenkort wat afspreken, zodat ik je wat meer over mezelf kan vertellen.

Grtn, Martin

Hoi Mike

Over welke vakantie periode had je dat in gedachten? Ik moet mijn vakantie nog plannen, bovendien ben ik na de vakantie periode in September pas gediplomeerd verpleegkundige maar goed … zo funtioneer ik nu wel.
Ik had zelf plannen om pas in het najaar te gaan.

HG Laura

He Laura,
Bedankt voor je reactie, leuk. Echt plannen heb ik ook nog niet dus…
Eerst maar eens kijken of het een beetje klikt, is toch best raar om iemand in zo’n situatie te leren kennen, niet?
Kun je iets meer over jezelf zeggen? Leeftijd, interesses…
Greetz.

Hoi,

Ik heb plannen om rond of begin oktober 3 weken te gaan. Ik zit nu te denken aan Cuba, Aruba of die omgeving, of Marokko … Pft, wat over mezelf, ik doe de studie voor verpleegkunde (niveau 4). Heb daarvoor opleiding tot niveau 3 gedaan. Heb zo’n beetje alles behalve de gehandicaptenzorg gezien. 3 jaar in het ziekenhuis. En nu op een revalidatieafdeling met veel gebroken heupen geen dwarsleasie. Korte revalidatie van max 4 weken.
Ik hou van mijn werk. Ik fotografeer graag, reis graag, rij motor (althans ik heb er een gekocht en die komt binnenkort). Verder lees ik veel en heb het momenteel druk met bruiloften van vriendinnen en andere feestjes. Ik ben Christen. Vind het leuk om dingen te onderzoeken. Ben opzich wel een ondernemend typ dat niet zo gauw uit het veld geslagen is.
Maar goed, wat heb je zelf op het oog voor vakantie wat voor vakantie typ ben je, wat voor werk doe je?
Of het raar is op deze weg iemand te leren kennen. Tsja, weet je, zo lopen zaken nu eenmaal. Ik geloof niet in toeval. Waar je interesses liggen, daar valt ook je oog op.

Hoor het wel, groet laura

Oh by the way ik ben 24.

Hoi Laura,
Wel grootste plannen qua vakantie zie ik, leuk. Alleen denk ik dat het dan wel een hele opgave wordt om iemand met een dwarslaesie op sleeptouw te nemen. :smile: Ik weet niet wat voor voorstelling je er bij hebt, en in hoeverre je met de handicap ‘dwarslaesie’ bekend bent.
Ik ben vanaf borsthoogte verlamd. Overdag kan ik me goed zelf redden. 's avonds en met name 's ochtens heb ik enige hulp nodig. Ik maak gebruik van een handbewogen rolstoel, geen elektrische.
Overdag werk ik als grafisch vormgever. Ik vind het leuk om uit te gaan, naar de bios, theater of naar de kroeg.
Leuk dat je motor rijdt trouwens.
Ik ben zelf niet gelovig, in hoeverre ben je met dat Christen zijn in je dagelijks leven bezig?
Grtn, Marco

Hoi,

Leuk, grafisch vormgever, klinkt interessant. Weet er niet heel veel van. Maar wel creatief. Eh, ik moet eerlijk zeggen, ik had me nog niet verdiept in hoeverre jij verlamd was. Ik heb op de revalidatie unit een keer iemand gehad met een dwarsleasie voor huidplastiek. Verder niet veel meegemaakt. Wel boeken over gelezen.
Maar wat vakantie betreft, heb ik altijd grootse plannen. Het loopt toch altijd anders. Maar goed, heb je zelf al enig idee waar je naar toe wilt en hoe je dat zou willen vormgeven? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar. M’n zus zegt altijd hoe armer de landen hoe minder aanpassingen. En dat is zo. Dus daar moeten we dan wel rekening mee houden. En wat voor vakantie typ ben je? Strand of cultuur of … Ik verdeel mijn tijd meestal met kijken naar, bezoeken van en zo nu en dan eens een stranddag. Ligt ook aan de tijd waarin ik op vakantie ben ect en het land dat ik opzoek. Ga dit jaar Israel voor de 2e keer opzoeken en een weekje Italië. Dus ik hoor het wel wat je zelf er over denkt.
In hoeverre ik ben mijn geloof bezig ben? Het is deel van mijn leven. Ik lees bijbel ga naar de kerk en denk erover na. That’s it.

HG Laura

Goeienavond,
Over de exacte invulling van een vakantie heb ik nog niet heel erg nagedacht. Ik vind een combinatie van actief en dingen kijken wel leuk. het land maakt me niet zo veel uit. Mijn idee is om voorafgaand aan vakantie een soort van stedentrip te doen. Om te kijken hoe het voor beide is. Ik kan me namelijk voorstellen dat er voor jouw heel wat op je pad komt. En ik moet me toch min of meer aan je overgeven. Het is voor mij allemaal nieuw op deze manier, en toch een beetje eng moet ik toegeven. Hoe zie jij dit. Je komt uit Delft; niet echt naast de deur, anders zou ik zeggen, kom een x op de koffie, om wat nader kennis te maken.
Grtn, Marco
(dit is mijn echte naam)