Activiteiten Sint Maarten

Ik ben een fervent liefhebber van snorkelen. Ik snorkel zeker twee keer in de week en het leek mij leuk om mijn ervaringen van snorkelplekken met jullie te delen. En ik nodig anderen uit dit ook te doen en wellicht zitten er vast goede tips tussen.

Ik snorkel regelmatig in Pelican Key. Dan begin ik op het strandje achter flamingohotel. Hier is in het midden een goede plaats om te water te gaan en dan snorkel je prachtig tussen koraalrotsen. Ik zie hier veel kogelvissen, soms stingrays en veel tropische vissen oa hele mooienfrench angelfishes. Schildpadden heb ik hier helaas nooit gespot.

Andere tip is om aan de rechterkant van mulletbay te snorkelen achter de kliffen. Mooie rotsen, veel koraal, heb hier schitterende alen (spotted morays) gespot en heel veel vissen. Oa barracudas, groupers, parrotfish, hoghfish, smooth trunkfishes.

Andere mooie plaatsen met veel koraal: longuebay en dan vlak langs de klif snorkelen als het water het toelaat. Veel krabben, zeeegels etc.

Creole rock is ook mooi, heb hier schitterende manta rays gespot.

Baie rouge is ook wel leuk om te snorkelen aan de rechterkant en dan snorkel je achter de klif langs naar een verborgen strand, erg gaaf en mooie omgeving.

Rondom pinel island kun je ook mooi snorkelen veel lobsters en roggen.

Ik heb me laten vertellen dat bij westin oysterpond je ook goed kunt snorkelen als het rustig water is en dat je dan hoge kans hebr om schildpadden te zien. Zit ga ik tzt uitproberen.

Ik neem bijna altijd mijn gropro black hero 4 mee met zoomlens, zaklamp en red filter. Ik zal proberen tzt fotos te plaatsen.

Dank voor het delen JelleSXM.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog niet gesnorkeld heb, maar als ik dit zo lees denk ik dat ik dat zsm ga doen.

Het zou idd leuk zijn als andere leden die op Sint Maarten wonen hun soortgelijke ervaringen hier zouden delen. Misschien niet alleen snorkelen, maar mooie dive sites, zeiltochten of hike routes ed.

Ik kijk in ieder geval uit naar je foto’s.

Gr. Randy

Vanaf het strand bij Mr. Busby (Oyster Pond) kun je inderdaad ook goed snorkelen, zowel in de richting van het Westin als voor het Oyster Bay Beach Resort en zo om de punt heen de haven in. Let op de scheepvaart!
En de wandelroute van Guana Bay naar Pointe Blanche is waanzinnig mooi. Zwemkleding mee voor een bad in de rock-pools. Of geen zwemkleding mee, er is meestal niemand en je waait zo weer droog.

Moet je zeker doen Randy!

Dankjewel Willem voor de aanvullende info! Ga ik zeker uitproberen wanneer het weer/stroming het toe laat! :slight_smile:

Gisteren bij Loterie Farm geweest om de Zip Lines uit te proberen.

Loterie Farm is een voormalige plantage die omgebouwd is tot een soort recreatie park in eco stijl.
Er is een groot zwembad met veel bedjes en cabanas waar, naar ik hoor, af en toe een dj lounge deuntjes komt spelen.
Verder nog een restaurant en lounge ruimte. De omgeving ziet er prachtig en oorspronkelijk ruig uit.

Je kan er korte hikes in de heuvels doen en er zijn dus ook de zip-lines. In NL noemen we dit “tokkelen”.
Het betreft een soort parcours waar je aan diagonaal gespannen lijnen van boomtop naar boomtop suist, danwel balancerend over heen loopt. Bij Loterie Farm kan je kiezen voor “extreme” en “regular”. Wij hadden kinderen bij ons dus kozen wij voor “regular”.

Het “regular” parcours bleek achteraf niet erg uitdagend. De lijnen hangen tussen 3 en 8 meter hoogte en de afstanden van boom tot boom zijn erg kort. De moeilijkheidsgraad was erg laag. Desondanks toch leuk om te doen.
Het parcours is ook erg kort. Binnen een half uur waren we er allemaal doorheen en dan is het toch wel wat prijzig voor 40 Euro of 46 dollar p/p.
Ik hoop voor ze dat ze met het “extreme” parcours wat meer uitdaging bieden, want deze is uiteraard nog duurder.

Wat wel apart was waren de apen in de boomtoppen die op de mango’s afkomen.

Het onderhoud van de lines was in orde, alhoewel ik denk dat er op korte termijn wel wat vervanging nodig is. De instructeur was niet erg betrokken en schoot tekort in zijn uitleg en begeleiding aan de kinderen.

Al met al een ok ervaring, zeker als je even bent uitgekeken op het strand en watersport.

Randy