Activeren Work & Holiday Visum

:dag:

20 okt 09 vertrek ik voor een half jaar naar Nieuw Zeeland. Daar wil ik graag rondreizen en werken. Het work & holiday visum heb ik aangevraagd en een electronisch exemplaar ontvangen. Nu is het mij alleen nog niet duidelijk hoe je deze bij aankomst geldig moet maken. Gaat dat automatisch bij de douane? Of moet je daarvoor naar een kantoor ergens?

Graag jullie reactie! Alvast hartelijk dank.
Inge

Hoi Inge,

Ik heb ook een visum (voor Australie) aangevraagd.
Dit is een zgn E-visum.
Dit wil zeggen dat je een uniek visum-nummer hebt (staat ergens op je electronisch exemplaar) en dit nummer is gelinkt met je paspoortnummer.
Bij aankomst op schiphol worden deze nummers bij het inchecken gecontroleerd en zo kunnen ze bij de douane zien of je daadwerkelijk een visum hebt (in jouw geval voor Nieuw Zeeland).
Je hoeft dus zelf niets meer te regelen maar mij wordt wel aangeraden om het E-visum uit te printen en mee te nemen.
Wanneer ga je naar Nieuw Zeeland??

Groetjes Harold.

hoi!
wij vertrekken met zn 2e 3 december voor minimaal een half jaar naar nieuw zeeland. maar we zijn op zoek naar een site waar je een E-visum aan kan vragen. maar we komen niet ver omdat een nieuw zeelands visum toch iets aparts schijnt te zijn. graag horen we van jullie waar we zo’n visum kunnen aanvragen
met vriendelijke groet
Jonne en Lars

Hoi Lars en Jonne,

Ik heb mijn visum voor Australie rechtstreeks aangevraagd op de immigratiedienst voor Australie in Sydney.
Echter ging het hier niet om een werkvisum zoals jullie wel willen hebben.
Het schijnt dat je tussen 18 en 30 jaar moet zijn om voor NZ een work/holiday-visum aan te kunnen vragen maar na die leeftijd is dit NIET meer mogelijk is mij verteld.
Je zou het kunnen proberen op http://www.immigration.govt.nz

Succes

Harold.