Accomodatie&tips Konya en Cappadocie gezocht!

Heej allemaal,

Ben momenteel bezig mijn reis naar Turkije voor te bereiden. Zie ik eindelijk mijn lief weer :wink:

We gaan een zelf in elkaar gezette rondreis(-je) maken. We hebben ongeveer 13 dagen. Dit is het plan tot nu toe:
**Aankomst in dalaman/bodrum

2,5 dagen Marmaris
bus naar Konya
2 dagen Konya (voor Sultanhani Kervansarai en Tuz Gölü)
3 dagen Cappadocie (Ürgüp?)
2,5 dagen Anamur (daar woont zijn familie)
3 dagen Antalya (eventueel naar Perge of Aspendos)

Terug naar Nederland**

Nu moet ik nog accomodatie zien te regelen…

Enig idee welke accomodatie goed is in Konya? Of in de buurt van Konya… En of het uberhaupt een bezoekje waard is?

Voor Cappadocie zoek ik ook nog een leuke accomodatie… Sfeervol, authentiek, hoeft niet erg luxe!

Dank je wel!

nou ja, de stad konya is natuurlijk wel mooi maar ook heel erg slikken voor ons moderne westerse meiden!

ik zal thuis ff zoeken of ik iets voor je kan vinden, maar weet je vriend of zijn familie niets voor jullie?

volgende staat goed aangeschreven in Konya (ik haal mn info uit de LP en ervaringen van anderen)

• Hotel Ulusan- achter de PTT, 2 pers. kamer vanaf 17 euro.
  • Yeni Kosk-esra Oteli- dichtbij Mevlana Caddesi- 2 pers kamer vanaf 30 euro (vrouwvriendelijk)
  • Otel Ani & Sems- achter Serafettin Cami, 2 pers kamer vanaf 60 euro www.hotelani.com
  • Hotel Gumus Sahin- 2 pers. kamer vanaf 47 euro www.gumussahin.com
  • Hotel Rumi- westers, 2 pers. kamer vanaf 70 euro www.rumihotel.com
  • Rixos Konya :stuck_out_tongue: buiten de stad, 2 pers. kamer vanaf 120 euro www.rixos.com

mbt Cappadocie is het wat lastiger om een tip te geven.
allicht kan iemand die met bv corendon de rondreis heeft gedaan tips geven over goede hotels of leuke plaatsen om te verblijven.

als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel. anders zou ik zeggen, gewoon gaan en genieten!!

Ik ben in mei van dit jaar op rondreis door Cappadocia geweest en wij sliepen in Urgup in hotel Gomeda. Dit ligt niet midden in het centrum maar echt in de opgravingen. Ik vond het een perfect hotel, goede service, vriendelijke mensen, goed eten. Je kunt op de site van het hotel al aardig wat info vinden maar als je meer wilt weten geef maar een seintje he.
Urgup is trouwens het plaatsje waar Asmali Konak is opgenomen. Dit huis staat er nog steeds.

Onder het onderwerp van de reisblogs staat ook een verhaal over Urgup en de villa van asmali konak, wie weet staan daar ook nog wat hotel namen bij! Ik geloof dat je daar ook nu ook kan eten. Ook leuk om te doen als je daar bent.