Abruzzo de moeite waard??

Is Abruzzo de moeite waard om naar toe te gaan? Wat moet we beslist zien, wat kunnen we overslaan. Kent iemand een niet al te grote camping in deze streek?

Wij vinden na jaren lang door Italie te zijn getrokken Abruzzo de mooiste. ruigste en vriendelijkste provincie en hebben er dan ook een huis gekocht.
Campings aan de de kust genoeg maar in de bergen even zoeken. Zoek een Italiaanse camping uit zonder al die toeristen. Omgeving Bomba is erg leuk.

Kijk naar www.belpaese.nl

Groet Jan

Bedankt voor het bericht, we worden nieuwsgierig. Leuke site trouwens die je doorgaf,
groeten mattanja

Ciao Mattanjah,

Ik woon inmiddels met mijn gezin al 2,5 jaar in Abruzzo en ik kan je garanderen dat het een hele mooie regio is. Je bent dichtbij de zee en de bergen en er zijn zat dingen te bekijken. Rome is op ongeveer 2,5 uur rijden van de kust aan deze kant van het schiereiland (we hebben hier het smalste gedeelte van oost tot west van het land).
Gezien het feit dat we een druk level leiden hebben we zelf nog niet zoveel van de omgeving gezien. Maar ik kan je zeker aanbevelen om een bezoek te brengen aan Pescara en Chieti (twee provincie-hoofdplaatsen). Pescara is vooral een badplaats en Cieti ligt in de heuvels. Beiden op ongeveer 40 minuten rijden van elkaar.

Campings te over in de regio. Als je van het strand houdt, kijk eens of je wat in Francavilla al Mare kan vinden, want dan zit je binnen loopafstand van het strand. Rustige badplaats die vooral gericht is op families. Maar als je meer van het uitgaansleven houdt denk ik dat je beter af bent in Pescara.

Mocht je willen vliegen, in Pescara heb je een vliegveld waar allerlei maatschappijen landen die vertrekken vanuit Brussel, Londen en Frankfurt (geloof ik…). Voor Nederland vrij goed te doen dus. Details kun je op de website van het vliegveld vinden: http://www.abruzzo-airport.it/inglese/homei.htm

Dan heb je nog l’Acquila in de bergen, wat ook erg mooit schijnt te zijn (ben ik zelf nooit geweest).

Touristische attracties ken ik dus niet zo goed, maar we zitten hier vlakbij een nationaal natuurreservaat, wat zeker de moeite waard is om te bezoeken. Doe eens een ‘search’ op internet naar Abruzzo. Ookal zijn de pagina’s vaak in het italiaans, je zult er toch een indruk van krijgen wat je hier te wachten staat.

Veel succes,

Marc

Hoi, wij komen uit nederland en willen begin komend jaar een huis kopen in Abruzzo. In September gaan we kijken in de regio en willen we met betrouwbare makelaars, notarissen, mensen die de omgiving kennen enz enz kennismaken. Kan Iemand ons helpen?

Absoluut! Een van de mooiste regio’s in Italie, zeker het binnenland met prachtige bergen en leuke dorpen. Ik ben er diverse malen geweest en heb er een aantal reisverslagen over geschreven.

Van surfboard naar snowboard in dertig minuten.

Pescara, een goed begin.

Hallo Marc,

Aangezien jij blijkbaar in Abruzzo woont, evn een vraagje: weet jij daar een carvanstalling?
Waar woon je?

vr.gr.
Margreet

www.huis-in-italie.com
www.housearounditaly.com
www.vigneverde.com
Dat laatste bedrijf zit in Palombaro, waar wij 3 jaar geleden een huis hebben gekocht. Het is er prachtig en de mensen zijn ontzettend vriendelijk.

Als je nog vragen hebt, dan stel je ze maar !

succes,
Margreet Roggen