Aanvraag Nederlandse Reisdocumenten in Spanje

**VOOR NEDERLANDERS WOONACHTIG IN SPANJE

Nuttig om te weten:**
Consulaten
Nederlandse Vertegenwoordigingen in Spanje
**
Belangrijke informatie**

De implementatie van biometrie voor reisdocumenten vindt plaats op 28 juni 2009. Vanaf deze datum worden de nieuwe reisdocumenten voorzien van vingerafdrukken.
In Spanje kunnen vanaf 28 juni 2009 Nederlandse reisdocumenten worden aangevraagd bij de volgende Nederlandse vertegenwoordigingen, te weten de Ambassade te Madrid, het Consulaat Generaal te Barcelona, en de Consulaten te La Nucía (voorheen Benidorm), Palma de Mallorca, Santa Cruz de Tenerife, Sevilla of Torremolinos.
Anders gezegd, vanaf 28 juni 2009, kunt u in Spanje niet meer terecht voor een paspoortaanvraag in Mahon, Santander, Valencia, Ceuta, Algeciras, Cádiz, Gijon, Bilbao en Alicante.

[ul]
[li]Ambassade Madrid[/li][li]Consulaat-Generaal Barcelona[/li][li]Consulaat Algeciras[/li][li]Consulaat Alicante[/li][li]Consulaat Bilbao[/li][li]Consulaat Cádiz[/li][li]Consulaat Ceuta[/li][li]Consulaat Ferrol[/li][li]Consulaat Gijón[/li][li]Consulaat La Nucía[/li][li]Consulaat Mahón-Menorca [/li][li]Consulaat Palma de Mallorca[/li][li]Consulaat Santa Cruz de Tenerife, Canarische Eilanden[/li][li]Consulaat Santander[/li][li]Consulaat Torremolinos- Málaga[/li][li]Consulaat Sevilla[/li][li]Consulaat Valencia[/li][/ul]

BRON: http://www.mfa.nl/mad/ambassade/consulaten/

Liefs,
Carolina

Als ze nu eens de helft naar buiten flikkeren, dan besparen ze wat van mijn belastingcenten

Gezien het oppervlak van Spanje zijn het er niet eens zoveel.
Carolina bijvoorbeeld zal als ze haar paspoort moet verlengen een reis van +/- 100 km moeten maken.
Fernando, ik ben blij te zien dat je begaan bent met de nederlanders in Spanje…

Ook fijn dat jij zo begaan bent met de kosten voor de belastingbetaler

Wordt tijd dat de rekening van de douane´s komt te liggen bij wie er gebruik van maken, eens kijken of je dan nog zo happy bent

Douane?? Wat heeft die er mee te maken??

Ik heb de eerste post even aangepast om aan te geven dat dit bericht geldt voor Nederlanders die in Spanje wónen. Wellicht was dat niet geheel duidelijk.

Fernando, je zou eerst eens goed moeten lezen. Kijk eens naar de lijst met ambassades/consulaten en dan naar de plaatsen waar je NIET meer terecht kan vanaf 28 juni. Deze stáán nog in die lijst vermeld. Van de 17 kun je er vanaf 28 juni bij 9 NIET meer terecht. Dat is méér dan de helft zelfs. Voor een groot land als Spanje een behoorlijke verandering.

Het consulaat van Cádiz heb ik begrepen gaat metertijd ook definitief sluiten (1 december 2010). Volgens mij geldt dat, met verschillende data, ook voor de overige 8.

Even wat anders nog: Ben trouwens erg benieuwd waar Nederlanders woonachtig op bijv. Menorca naar toe zullen moeten?! Een van de andere eilanden?! Madrid?! Dat is nogal een reis. Ben ik eerlijk gezegd nog blij met mijn “maar” 100 km!