Aanschaf visum voor vakantie in turkije veranderd per 10 april 2014

Deze post had ik ook al in een andere gedeelte van het forum geplaatst. Wellicht ook wel handig om het even hier te vermelden:

Ik kwam dit vandaag op mijn werk tegen. Ik weet niet of dit al bij jullie bekend is:

ANVR
Website:http://www.anvr.nl/turkije/
Geplaatst op: 9 december 2013
**Aanvullende informatie Grensdocumenten
**De ambassade van Turkije heeft laten weten dat met ingang van 10 april 2014 alleen nog een Elektronisch visum (E-visum) aangevraagd kan worden. Er worden dan bij aankomst in Turkije geen visa meer verstrekt.
Een ETA (Electronic Travel Authority) kan aangevraagd worden via https://www.evisa.gov.tr/en/ of via CIBT.
Het E-visum kan alleen worden aangevraagd voor een toeristisch of zakelijk bezoek aan Turkije dat niet langer duurt dan 90 dagen. Hiervoor is een paspoort of identiteitskaart vereist, welke minstens 6 maanden geldig is bij aankomst (voor reizigers met een Nederlandse nationaliteit. Voor een langer verblijf of voor studie of werk moet een visum worden aangevraagd via het Turkse consulaat in Rotterdam.

2 likes

dank je wel besmile!

Ik hoor zojuist dat de visumkosten 50 euro gaan worden maar kan dat nergens vinden of dat waar is! Wie weet hier iets van? Heb ook gekeken op de site van de Turkse overheid en zie ook daar alleen de aankondiging dat een visum alleen nog maar via internet te verkrijgen is. Bij voorbaat bedankt!

Het viisum blijft 15 euro. Naargelang waar je een visum koopt, komen er soms administratiekosten bij. Hierdoor kan het zijn dat je meer betaalt.

Via Wereldwijzer app

2 likes

Er komen alleen bij CIBT 36 euro nogwat qua administratiekosten bij, bij evisa gelukkig niks. :slight_smile:

1 like
      • Updated - - -

Had ook al vernomen van die wijziging naar e-vsa ,Maar ik was ook al op een site waar het 29,99 € kostte !! Voor ons belangrijk want wij vertrekken ook op 7 Mei voor rondreis met huurwagen ;alles al in kannen en kruiken behalve dat visum dus .

Ik zou willen adviseren om je visum op de turkse site aan te vragen. Ik had in 1e instantie mijn visum via de nederlandse site gedaan. Aan het eind van de transactie kwam ik op 56,00 euro. Je betaald daar namelijk 15 euro voor visum, daarnaast ook nog eens 11,75 verzendkosten en eenmalig een bedrag van 30 euro. Dus reken maar uit. Via de turkse site gaat het net zo makkelijk en je betaalt gewoon 20 dollar.

welke Turkse site bedoel je?

Het schijnt eerst uitgesteld te zijn, en nu kun je nog gewoon een Visum kopen op het vliegveld…
Dus geen gedoe met creditcards die je niet hebt :slight_smile:
Dit is wat ik tegenkwam op een FB pagina…

Turkey adjusts the new E-visa system.

Turkey comes up with adjustments for the new E-visa system.

During the upcoming tourist season travelers can also get a visa through the old way.

The travel industry was upset about the rapid introduction of this new E-visa. On the website of the Turkish Ministry of Foreign Affairs states that the electronic visa is valid from April, but that there is a transition period and additional measures will be available.

More languages will become available on the website and other payment options will become available as well. Travel companies can also apply for visas for an entire group. Turkish airports will be provided by computers for tourist who forgot to buy the E-visa in advance.

Read all the adjustments on the website.
Please share to make everyone aware!

littleone ik heb hem aangevraagd op e-Visa - Republic of Türkiye Electronic Visa Application System

En mocht je een creditcard hebben zou ik je aanraden om hem gewoon online te bestellen. Het stelt echt niets voor en aangekomen in Turkije kan je gewoon lekker doorlopen zonder dat je eerst in de rij moet gaan staan voor je visum. En de kosten zijn gelijk.

Ik heb hem de laatste keer inderdaad ook per internet besteld. Heerlijk, vooral als je laat aankomt. Je kan gelijk doorlopen zonder dat je in een lange rij moet staat en het is inderdaad even duur.

Via Wereldwijzer app

Ik heb op de radio vernomen dat Turkije die datum van 10 April heeft gewijzigd ,en pas geldig wordt NA het zomerseizoen .
Zal evisa.gov.tr eens moeten raadplegen

Het zou ingaan vanaf november, maar dit staat nog niet officieel op de site vermeld

Via Wereldwijzer app

Laatst met een groep even de kou ontvlucht in Antalya, visum simpel en snel in het Nederlands geregeld via http://www.spoedvisaturkije.nl