Aanpassing Visum Sri Lanka & vraag over retour Bangkok

Hey hey,

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle info over Sri Lanka (vooral Erik, Sandya en Marjolein). Met jullie input ga ik een mooie reis tegemoet. V.a. 19 juni vertrek ik via Colombo naar de Malediven (5 dagen) om vervolgens 4,5 week door Sri Lanka te toeren. Ik heb genoeg reisschema’s gevonden, dus dat gaat goed komen!
:zon02:

Nu mijn vragen:
1.) Ik heb een visum voor 90 dagen, double-entry. Dit is nodig vanwege mijn uitstapje naar de Malediven. Nu heb ik afgelopen week bedacht om tussentijds een lang weekend naar Bangkok te gaan. Dit aangezien een vriend van mij daar zit. Weet iemand of het mogelijk&makkelijk is om het visum om te zetten van double-, naar triple-entry? En of ik dat in Colombo kan doen/ hoeveel tijd dat kost?
2.) Heeft iemand nog tips voor een retour Bangkok? Via Google Flights vind ik een retourticket vanaf Colombo via Malaysia Airlines voor € 180,-(21 juli-25juli). Maar wellicht dat er nog andere reismogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie? Alle tips zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Frank

Hoi maar weer,

1. Ik ken alleen double-entry en ‘multiple entry’, de tweede is ongelimiteerd. Maar ik ben bang dat het simpelweg betekent weggooien van de oude en nieuwe kopen. Als ik jou was zou ik dat uitstapje Bangkok tegen het einde plannen en dan gewoon een ETA voor het laatste stukje Lanka kopen (35 USD) tijdens je afwezigheid in Bangkok, eerder kan niet want dan ben je nog in Lanka op het eerste visum.
  2. Tiger Air en Air Asia deden het soms maar kan zomaar veranderd zijn, zou niet snel een ander weten.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dag Erik,
Dank voor je reactie.
Mbt het visum: dat is wel een hele slimme tip eigenlijk. Dat had ik nog niet zo bedacht.
Kan ik dat visum gewoon op het vliegveld kopen?

Tiger Air en Air Asia ga ik ook even Googlen!

Groeten, Frank

Hoi Frank,

J​a een ETA kun je ook bij aankomst kopen, maar het is dan USD 40 inplaats van USD 35 en een extra rij voor Visa on Arrival (daarna pas mag je naar de Immigration rijen); die extra rij kan kort en lang zjn.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank voor de informatie!

Groeten, Frank