Aanbod vrijwilligerswerk: Weeshuis in Thailand

De Amerikaan Roger Walker en zijn Thaise vrouw Phongsri hebben al 10 jaar een weeshuis in Buriram, de provinciehoofdstad van het gelijknamige departement in Thailand. Het weeshuis ‘Tree of life’ vangt 19 kinderen en jongeren op (leeftijd tussen 3 en 19 jaar). Er heerst een heel huiselijk sfeer.

IBO-Nederland zoekt vrijwilligers die mee willen helpen om het weeshuis uit te breiden zodat er meer kinderen terecht kunnen. Hiernaast zoeken we ook vrijwilligers die de speelruimte willen uitbreiden en opfleuren. Verder zijn we op zoek naar vrijwilligers die Engels willen leren aan schoolkinderen. Roger heeft veel contact met de lokale scholen en probeert hen op alle mogelijke vlakken te helpen. Alle scholen staan te springen om buitenlandse vrijwilligers!

Meedoen?
Ben je tussen de 18-30 jaar oud? Dan kun je samen met een groep vrijwilligers bij dit project aan de slag. Een unieke manier om je vakantie te besteden en je in te zetten voor een goed doel. De projecten zijn van 2-29 juli en van 2-28 augustus. De kosten voor deelname zijn €410-, dit is exclusief reis van en naar Thailand, en inclusief onderdak en eten.

Wie zijn wij?
IBO-Nederland is een non-profit vrijwilligers organisatie met liefde voor de wereld: avontuur, nieuwe mensen ontmoeten en een land écht leren kennen. Op een vrijwilligersproject van IBO-Nederland ligt dit allemaal binnen handbereik. Via ons kun je kennismaken met kleinschalige projecten in het buitenland die we met zorg gekozen hebben. Als vrijwilliger ga je buiten de gebaande paden van een land en proef je van een andere cultuur. Je zet je, vaak samen met de plaatselijke bevolking, actief in. Culturele uitwisseling, het opdoen van nieuwe ervaringen en het op een andere manier leren kijken naar anderen zijn belangrijke elementen bij onze vrijwilligersprojecten.

Meer weten?
Op www.ibo-nederland.org vind je meer info over vrijwilligerswerk in Thailand, en onze andere vrijwilligersprojecten.

IBO-Nederland
St.Annastraat 174
6524 GT Nijmegen
tel. 024-3226074

Haii!

Mijn naam is Hannah van der Vegt, ik ben 19 jaar en ik woon in Apeldoorn in Nederland. Afgelopen tijd heb ik gewerkt als babysitter in Lech, Oostenrijk en momenteel werk ik in Nederland om geld te sparen voor de volgende reis. Na de zomer zijn mijn vriend en ik van plan naar Thailand te gaan om daar rond te trekken. We hebben gedacht aan vrijwilligerswerk maar het probleem via grote organisaties is dat dit niet te betalen is. Is het voor ons mogelijke vanaf september een paar maanden te helpen? Zou u mij misschien meer informatie kunnen sturen over de kosten, verblijf en tijdsbestek?

m.v.g.

Hannah van der Vegt

Hallo Hannah,

Leuk dat jullie vrijwilligerswerk willen gaan doen! Bij ons kun je dit jaar in Thailand in groepsverband van 2-29 juli, en van 2-29 augustus vrijwilligerswerk gaan doen. Hier kun je meer info vinden:
http://www.ibo-nederland.org/projecten/53/werken-in-een-weeshuis

Voor jullie zou dit zo te lezen echter te vroeg zijn, tenzij jullie je reisperiode aanpassen. Buiten deze periodes kun je via ons geen vrijwilligerswerk doen in Thailand. We zijn een stichting, dus hebben geen winstoogmerk. De kosten om via ons naar Thailand te gaan, zijn daarom maar 410 euro. Dit is inclusief eten en onderdak, maar exclusief de reis.

Succes met het zoeken en vinden van een goed project!

Hartelijke groet,
het IBO-team