Aanbieding: Vrijwilliggerswerk op de boerderij

Dag allemaal,

Wij werken momenteel als vrijwilligers op boerderij Soulère. Ze zoeken hier nog dringend (enkele) extra vrijwilliger(s) voor de maanden november en december. Er is veel sfeer en het werk is echt heel plezant! Er zijn 25 melkkoeien, 5 kalfjes, 5 varkens, 16 kippen en een echte boerderijhond. Ben je geïnteresseerd, laat dan snel iets weten op [EMAIL=“lesfillesenfrance@hotmail.com”]lesfillesenfrance@hotmail.com .

Vriendelijke groetjes,
Sarah en sanne

Beste Sarah en Sanne,

Ik heb wat vragen t.a.v. jullie oproep:

• Waar ligt de boerderij Soulère precies?
  • Is het vrijwillige werk tegen kost en inwoning?
  • Hoeveel uren per week werk je?
  • Kun je ook langer blijven?
  • Is er een website met foto’s die ik kan bezoeken?

Bedankt alvast voor jullie antwoord.
Hartelijke groet,
Nicole

hoi sanne en sarah
november is wat kort door de bocht maar kan het ook maart/april 2009?

De boerderij ligt in Sieuras. Dit is in een dorpje op 60 km van Toulouse. Het is zeer rustig met een mooi zicht op de pyreneeën. Je werkt elke dag ongeveer van 7u-9u, 10u tot 12u, de namiddag heb je grotendeels vrij en tussen 18u en 20u moet er weer gevoerd en gemolken worden. Elke week heb je één vrije dag. De taken variëren van dieren voeren, melken, kaas maken, boodschapjes doen… Je werkt aan kost en inwoon. Je mag hier ook vaak de auto gebruiken. Zij hebben zelf geen website maar onze foto’s kan je vinden op www.picasaweb.google.com/sarahensanne onder het mapje boerderij. Als je nog vragen hebt of ons wilt contacteren, kan dit op het nummer: 0033 561 69 84 80 of het e-mail adres: [EMAIL=“soulere.ufkes@wanadoo.fr”]soulere.ufkes@wanadoo.fr
Vriendelijke groetjes
sanne en sarah

Beste Sarah en Sanne,

Hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie en de antwoorden op mijn vragen. Uiteraard… :wink: heb ik er nog een paar, ik vind het namelijk een hele stap om mij in Frankrijk te willen vestigen, wat ik graag wil. Werken tegen kost en inwoning is momenteel de enig mogelijke optie voor mij, en ik wil graag goed voorbereid zijn.

Nog een paar vragen dus:

• Heeft deze boerderij het hele jaar door mensen nodig? Of is het werk seizoensgebonden?
  • Begrijp ik goed dat je in totaal ongeveer 6 uur werkt per dag, volgens een vast schema?
  • Hoeveel mensen wonen/werken er op de boerderij?
  • Waar en hoe zou ik wonen/slapen? Is er een gedeelde ruimte of mogelijkheid om een eigen kamer te krijgen?

Dat zijn voor nu de belangrijkste vragen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord weer, jullie zelf schijnen er veel plezier te hebben. Zowel uit jullie mail en foto’s spreekt veel enthousiasme.

Hartelijke groet,
Nicole

Hallo,

De antwoorden op je vragen:

• Het hele jaar door werken er vrijwilligers op de boerderij. Maar momenteel is er heel dringend hulp nodig. Zowel voor jou als voor hen is het gemakkelijk als je minstens een maand blijft.
  • Je moet inderdaad ongeveer 6uur per dag werken. Met 1 dag per week vrij.
  • Het aantal vrijwilligers varieert hier sterk. Momenteel is alleen de boer en 1 vrijwilligster hier. Er komen wel regelmatig mensen op bezoek en er is hier veel sfeer.
  • Je slaapt in het vrijwilligrsgedeelte van de boerderij. Hier heb je een kamer voor jezelf. Douche en wc deel je met de andere vrijwilligers.

Als je nog vragen hebt, kan je die nog altijd stellen. :slight_smile:

Groetjes!

Hoi Sarah en Sanne,

Dank jullie en ja, hoe meer ik me inleef in de situatie, hoe meer vragen ik heb, zoals;

• betekent kost en inwoning 3 maaltijden per dag en als je tussendoor een boterham wilt, dan is dat geen probleem?
  • zou ik evt. huisdieren mogen meenemen? als ik kom, blijf ik echt wel een tijdje en ik heb 4 katten. misschien dat ik ze niet allemaal kan meenemen, maar zeg 2? is dat mogelijk?
  • zijn de vrijwilligers verzekerd?
  • kan ik er een postadres hebben?
  • is het stil in/rond de kamers, ik mediteer nogal veel
  • hoe is het weer bij jullie nu en wat zijn de vooruitzichten voor de winter?

Zo, dat zijn volgens mij alle vragen die ik heb.
Bedankt weer voor alle communicatie!

Hartelijke groetjes,
Nicole