Tegen kost en inwoning meewerken op een Biologische Kaasboerderij aan de voet van de Franse Pyrineeën

Aan de voet van de Franse Pyreneeën staat Soulere, een biologische boerderij met eigen kaasmakerij. Met behulp van vrijwilligers worden door de Nederlanstalige boer Onno de koeien gemolken en het land bewerkt. Soulere is een gesloten bedrijf, wat betekend dat het voer voor de koeien van eigen land komt en van de melk zelf kaas wordt gemaakt. Deze kaas heeft het biologische keurmerk en is inmiddels een begrip in de regio. De kaas wordt op markten in de buurt en aan huis verkocht.

Tegen kost en inwoning werken vrijwilligers ong. 6 uur per dag (1 dag per week vrij) samen mee op het bedrijf. Werkzaamheden zijn het verzorgen van de koeien, kalfjes en varkens en meehelpen in de kaasmakerij. Ervaring is niet nodig, enthousiasme is belangrijk. Over het algemeen heerst er een goede sfeer. Er zijn meerdere vrijwilligers, ieder heeft een eigen (eenvoudige) kamer en maaltijden zijn altijd gezamenlijk.

Interesse in het buitenleven voor minimaal 1 à 2 maanden, het hele jaar door, neem dan contact op: Adres :
Familie ufkes “Soulere”
09130 Sieuras Frankrijk

website: www.fermedesoulere.sitew.com
of www.sieuras.fr/soulere

Hallo!
Ik ben een enthousiaste jongeman van 36 jaar die graag z’n handen uit de mouwen steekt en geniet van het buitenleven. Ik vind Frankrijk een prachtig land en zou graag het komende voorjaar een aantal weken (max. 1 maand) vrijwilligerswerk doen. Uw biologische kaasboerderij lijkt me een bijzonder mooie plek.
Graag hoor ik of het mogelijk is om in april, mei, juni of juli mee te helpen op de boerderij.

Met vriendelijke groet,

Chris Woldhuis
Groningen
chris-woldhuis@hotmail.nl of chris.woldhuis@groningen.nl
0648562130