aanbevelingen nodig midden/zuid amerika!

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een mooie plek in midden of zuid amerika om 5 maanden te blijven voor een stage en hoor graag of jullie me wat plekken kunnen aanbevelen! Ik wil het liefst naar een eiland (of aan de kust) waar je goed kan duiken, waar spaans gesproken wordt (ik wil de taal beter leren), en vooral waar het gewoon heel relaxed is. Ik heb niets met feest eilanden en zoek dus ook een mooie rustige plek waar in plaats van naar de club gaan je met een gitaar om een kampvuur gaat zitten bijvoorbeeld. en waar de kust niet vol staat met dure resorts maar vooral veel natuur met af en toe een paar houten hutjes. luxe hoef ik niet maar wel mooie natuur en leuke mensen!

Als je een hele mooie plek weet dat niet aan het water ligt hoor ik het ook graag, ik zat voor mijn stage aan een duikschool te denken maar als jullie betere alternatieven hebben kan ik dat best aanpassen. het belangrijkste is dat de sfeer goed is.

kom maar op!

Samen met een vriendin werk ik aan de Peruaanse NGO Oye LENA. Deze NGO bevindt zich niet aan de kust maar wel in een prachtige, rustige omgeving. Het dorp heet Curahausi, is niet toeristisch en bevindt zich op 2u30 van de bekende stad Cusco, in Peru.
Het is een onderwijsproject waar zowel met kleuters van 3 tot 5 jaar gewerkt wordt, als met kinderen en volwassen met een handicap. Hiernaast worden ook workshops georganiseerd voor de ouders om te werken aan ouderparticipatie en organiseren we workshops voor de lokale scholen om zo samen te kunnen werken aan beter onderwijs, een groot probleem in Peru.
Sinds kort is er ook een boerderijtje aanwezig op het project waar alle handige harry’s welkom zijn om een handje toe te steken! Ook hebben we onlangs gemerkt dat de kinderen heel zwak zijn op gebied van motoriek. We zijn dus ook op zoek naar L.O. studenten/leerkrachten en sportievelingen die onze kids hier wat bij kunnen helpen! Je ziet het, er is veel variatie bij Oye LENA!
In het weekend kunnen zowel klassieke toeristische activiteiten georganiseerd worden, als niet-toeristische en prachtige avontuurlijke uitstappen in de omgeving! In het weekend gebeurd het wel vaker dat we een kampvuur maken en samen eten aan het vuur, met prachtig uitzicht over de besneeuwde bergtoppen die Curahuasi omringen :slight_smile: Meer info vind je op http://www.oyelenaperu.com
Mail gerust als je interesse hebt en wat meer info wil ontvangen!

Groetjes,
Valérie