8880 Hryvna (350 Euro) te koop (Utrecht)

Wie gaat er binnenkort naar Oekraïne en wil mijn Hryvnas overkopen? Ik ben net terug uit Kiev, en ga pas over 3 maanden weer terug. Eerst naar Georgië, Armenië en de VS in Augustus/September. Dus als er iemand voor een mooie prijs mijn Hryvnas kan overnemen, zou ik daar blij mee zijn. De huidige koers zegt dat het iets meer dan 360 Euro waard is, dus voor rond de 350 Euro zou ik ze best van de hand willen doen.

Het is 8880 UAH. 8000 daarvan is in briefjes van 200.

Dag ReinierB,

Ik heb je een PM gestuurd.

gereageerd

ReinierB, het volgende is niet persoonlijk bedoeld:

Mensen, doe dit nou niet. Koop geen valuta via onofficiële kanalen. In Oekraïne gaat op de zwarte markt veel vals geld rond. Wordt je op straat aangesproken en wordt je een wisselkoers geboden die 10% boven die van de banken ligt? Ga er dan vanuit dat 20% van het geld wat je ontvangt gewoon vals is.

Daarnaast, als jij met vals geld in welk land dan ook wordt aangehouden heb je echt een groot probleem. Bij 10% van 360 Euro zal het nog meevallen, maar bij grote bedragen zeker.

Sowieso is het handig om voor je op reis gaat de valuta’s van een land goed te bestuderen. Zat landen waar je verlopen briefjes als wisselgeld terug krijgt of papier.

Goeie reactie Rudimentair! Het is inderdaad een goede algemene tip om geld alleen te wisselen in wisselkantoortjes. Niet zomaar op straat.

Ik was echter zeer zeker van de echtheid van de Hryvnas die ik in bezit had.

En ik heb nu geen Hryvnas meer…