Geld wisselen

Hallo allemaal,

Aankomende donderdag vertrek ik voor 15 dagen naar Egypte.
Wij gaan daar een rondreis maken, eerste 5 dagen een nijlcruise, daarna 5 dagen in Cairo en laatste 5 dagen in Hurgada…

Nu heb ik 400 euro laten omwisselen naar Egyptische Ponden, ik hou er niet zo van om in een vreemd land te gaan pinnen, en wou graag alvast wat geld op zak hebben.
Want wij hebben in Cairo alleen logies en ontbijt, en willen daar ook dingen gaan kopen.
Nu kreeg ik bij het GWK alleen maar 100 pond briefjes, kleiner konden ze niet krijgen.
Nu wil ik dit graag verkleind hebben naar briefjes van 5, 10 of 20 pond. Weet iemand of dit kan? Kan dit bijvoorbeeld bij de boot van de nijlcruise?

Alvast bedankt voor het antwoorden,

Groeten Ilona

Je kunt dat het beste doen bij een wisselkantoor en soms wil de receptie van een hotel je ook wel helpen. Misschien aan boord ook wel als je geluk hebt, anders lukt het aan wal wel.

1 like

Bedankt voor het antwoorden.
Zijn er veel wisselkantoren, en zijn die in Luxor (daar begint mijn reis).
Weet je misschien of er provisie betaald worden om te wisselen?

Dit is mee eerste keer Egypte en dat ik wil wisselen zeg maar, normaal doe ik alles in Euro’s.

Hai Ilona,

Leuk dat je voor 't eerst naar Egypte komt en ik hoop dat je een leuke tijd hebt.

Ook als je in Egypte pint krijg je meestal 100 LE briefjes dus het zal niet echt een probleem zijn om die te wisselen.
Op het vliegveld in Luxor kun je bij de bank alvast wat briefjes wisselen en hier mogen ze niets extra’s voor rekenen.

Groet uit Luxor,
Miriam Kok

www.kingfishertours.com

1 like

Heel erg bedankt voor het reageren, ik ga het daar gelijk proberen :smiley:

Als je wisselt binnen de eigen munteenheid reken ze normaal gesproken niks extra. Als je bijvoorbeeld van euro’s naar ponden wisselt wel. In Luxor zijn er voldoende wisselkantoren. Volgens mij zat er zelfs een bij de kade. In veel hotels kan je ook geld wisselen.

1 like

Kijk trouwens uit voor mensen die op straat aanbieden om jouw geld te wisselen of vragen of je hun kleingeld kan wisselen voor briefjes. Een bekende truc is dat ze onduidelijkheid veroorzaken over wat er nou aan wie is gegeven en of dat voldoende is. Je vertrouwt het niet meer en pakt je briefjes terug en geeft het kleingeld terug aan die man om later te ontdekken dat hij jouw briefjes met ponden snel en ongezien heeft omgewisseld voor nepbiljetten of biljetten in een andere munteenheid die er een beetje op lijken en veel minder waard zijn.

Pas daar dus voor op met geld wisselen!

1 like

Bedankt voor de tip!
Al denk ik dat ik de mensen op straat toch zoveel mogelijk wil omzeilen…

Begreep ook dat ze vaak 50 pond met 50 piastas verwisselen (zo zouden wij niets door hebben)… Dus daar ben ik al extra op gehammerd :wink:

Verder ga ik gelijk opzoek naar een wisselkantoor, en probeer te wisselen op de boot. :slight_smile:
Ik hoop dat er op het vliegveld ook een wisselkantoor is, kan ik het gelijk omwisselen.
Een aantal briefjes van 100 is niet erg, maar heb voor 400 euro laten wisselen (voor 2 personen) Want we willen ook souveniers kopen. En omdat we zoveel gaan doorreizen geld hebben voor als we niet met euro’s terrecht kunnen.
Alleen heb ik nu 2300 aan 100 pond briefjes :frowning:

Heel veel plezier op de nijlcruise in ieder geval! :zon02:Het zal je zeker bevallen! (ik hoop wel dat je van vroeg opstaan houdt :stuck_out_tongue: )
Met het wisselen komt het vast goed hoor. Ik heb nooit problemen gehad bij de normale wisselkantoren.